ایران و روسیه بر ساخت راه‌آهن رشت -آستارا تاکید کردند

ایران و روسیه بر ساخت راه‌آهن رشت -آستارا تاکید کردند

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی در پایان سفر به مسکو، از دستیابی ایران و روسیه به توافق در زمینه گسترش همکاری‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی و تکمیل کریدور ریلی...

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی در پایان سفر دو روزه خود به مسکو در پایان مذاکرات با مقامات حوزه حمل و نقل و مسکن روسیه، از تحول در همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل خبر داد و گفت: در پایان مذاکرات فشرده به توافقات دو جانبه‌ای در زمینه گسترش همکاری‌های ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای دست یافتیم.

وی با اشاره به اتصال شمال ایران به خلیج فارس از طریق خطوط ریلی، آمادگی کشور را جهت حمل کالاهای صادراتی و وارداتی روسیه اعلام کرد و اظهار داشت: ایران می‌تواند کانون تجاری روسیه در تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا باشد.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر آمادگی ایران به منظور تبادل تجربیات و صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان، سنگ و سرامیک به روسیه را اعلام و تصریح کرد: تبادل هیات‌های تجاری در این صنعت راهکاری برای توسعه همکاری‌ها در این بخش است.

قاسمی در ملاقات با الگ بلازاروف، مدیرعامل راه آهن سراسری روسیه، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، از جمله اتمام طرح‌های مشترک و اجرایی شدن تفاهم‌نامه اتمام گذرگاه ریلی شمال-جنوب را بررسی کردند و بلازاروف در این دیدار با اشاره به ارتقا سطح همکاری‌های دو کشور، توسعه همکاری‌های ریلی دو کشور در حمل و نقل کالا را خواستار شد.

وی پس از پایان مذاکرات خود با ویتالی ساوالیف، وزیر حمل و نقل روسیه، توافقنامه جامع همکاری‌های حوزه حمل و نقل را امضا کرد و هر دو مقام مسيول با اشاره به اهمیت راه‌اندازی گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال - جنوب، بر اهتمام دو کشور برای اتمام هرچه سریع‌تر قطعه رشت-آستارا در مسیر این گذرگاه ریلی تاکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی با ایرک فایزولین، وزیر ساخت و ساز روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

فازولین، با اشاره به ظرفیت روسیه در حوزه مسکن و ساخت و ساز، بر اجرایی شدن یادداشت تفاهم همکاری فی‌مابین در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کرد و فعال شدن کارگروه همکاری‌های مسکن و افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در رشته معماری در روسیه را خواستار شد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی به منظور توافق در زمینه پروژه‌های مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال‌سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب و توسعه همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی چهارشنبه 7 اردیبهشت وارد مسکو شده بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد