سهمیه بنزین مرداد کی واریز می‌شود؟/ زمان واریز یارانه معیشتی بنزین

سهمیه بنزین مرداد کی واریز می‌شود؟/ زمان واریز یارانه معیشتی بنزین

دولت سهمیه بنزین هر ماه را در ساعت صفر نخستین روز آن ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌‌کند؛ بر این اساس سهمیه بنزین مرداد 1400، امشب به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این سهمیه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود و تغییری نیز در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت ایجاد نشده است.

سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی 60 لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز 30 لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز 25 لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه 9 ماه را ذخیره کرد.

سهمیه‌بندی بنزین در کشور از 24 آبان سال 98 با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش فرصت‌های صادراتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دوباره آغاز شد.

بر اساس سهمیه‌بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه‌ای، یک‌هزار و 500 تومان و هر لیتر بنزین آزاد سه‌هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت بنزین سوپر نیز سه‌هزار و 500 تومان تعیین شد.

امشب بیست و دومین سهمیه بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت واریز می‌شود (ایرنا).

یارانه معیشتی بنزین کی واریز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در مرداد، چهار پرداختی به حساب مشمولان واریز می‌شود که دو یارانه نقدی و معیشتی را دولت و دو مورد دیگر را صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند.

طبق روال ماه‌های قبل، یارانه معیشتی بنزین در روز 10 مرداد به حساب مشمولان واریز می‌شود. در این ماه نیز حدود 60 میلیون نفر، بیست و یکمین مرحله یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

خانواده‌های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده‌های 2 نفره 103 هزار تومان، خانواده‌های 3 نفره 138 هزار تومان، خانواده‌های 4 نفره 172 هزار تومان و خانواده‌های 5 نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

حدود هفت میلیون خانوار در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که در این ماه، هشتمین قسط آن از یارانه کسر می‌شود.

با توجه به این که قرار است مراسم تحلیف در روز 14 مرداد انجام شود احتمالا آخرین یارانه‌ای که در دولت روحانی به حساب مردم واریز می‌شود همین یارانه معیشتی باشد. همچنین اولین یارانه واریزی در دولت ابراهیم ريیسی یارانه نقدی است.

یارانه نقدی، حقوق بازنشستگان و وام بازنشستگان دیگر پرداختی‌های این ماه هستند.

مطالعه گزارش کامل واریزی های مرداد پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد