فروش کیسه آرد یارانه‌ای تا یک میلیون تومان

فروش کیسه آرد یارانه‌ای تا یک میلیون تومان

اختلاف بالای قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد باعث شده برخی نانوا‌ها آرد یارانه‌ای را با قیمتی بالاتر از قیمت‌هایی که دریافت کرده‌اند به واحد‌های صنفی دیگر با چند برابر قیمت بفروشند.

به گزارش بورس نیوز، اختلاف بالای قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد باعث شده برخی نانوا‌ها آرد یارانه‌ای را با قیمتی بالاتر از قیمت‌هایی که دریافت کرده‌اند به واحد‌های صنفی دیگر با چند برابر قیمت بفروشند.

با توجه به عدم تغییر شرایط در عرضه آرد یارانه‌ای، قیمت نان بربری سنتی ساده با آرد یارانه‌ای طبق روال گذشته 2500 تومان، بربری کنجد 3500، سنگک معمولی 3000، سنگک بزرگ 6500 و سنگک کنجدی و بزرگ بیش از 10 هزار تومان باید عرضه شود، اما یا بعضا چراغ خاموش با قیمت بالاتری توسط تعدادی از نانوایی‌ها به فروش می‌رسد یا نان با قیمت‌های قبلی و به تعداد کمتر به علت ایجاد وقفه در ساعات کاری فروخته می‌شود.

قیمت هر کیسه آرد دولتی 40 هزار تومان است درحالی که هر کیسه آرد با نرخ آزاد 600 هزار تومان قیمت دارد و حتی گفته می‌شود در مرز‌ها تا یک میلیون تومان هم فروخته می‌شود. پرواضح است که این تفاوت قیمت انگیزه زیادی برای فروش آرد در بازار آزاد و قاچاق ایجاد کرده است و از نظر برخی نانوایان نپختن نان به صرفه‌تر می‌شود.

منبع: سایر رسانه ها

آخرین اخبار بورس و اقتصاد