هشدار/ مسافران از این جاده به شمال سفر نکنند

هشدار/ مسافران از این جاده به شمال سفر نکنند

رییس پلیس راهور با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات و تلفات جاده‌ای خستگی و عدم دقت به مسیر است اظهار کرد: ترافیک‌ها...

سردار سید کمال هادیانفر همچنین درباره میزان تردد‌های بین جاده‌ای اظهار کرد: تا روز گذشته (10 فرودین) حدود 395 میلیون تردد بین استانی و بین شهرستانی انجام شده است که از این میزان تردد 27 میلیون تردد طی دیروز اتفاق افتاده است. این تردد‌ها نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد و نسبت به نوروز سال 1400 بیش از 40 درصد افزایش داشته است و البته که این افزایش تردد‌ها یک روند طبیعی و مناسبی را طی می‌کند.

وی افزود: متاسفانه طی همین 15 روز ایام نوروزی و تعطیلات در اثر تصادفات حدود 666 نفر فوت شدند. عامل 76 درصد این تصادفات وارونگی خودرو به دلیل خستگی و طی ساعات 12 ظهر تا 8 شب رخ داده است. رانندگان باید دقت لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت و حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

رییس پلیس راهور ادامه داد: در محور‌های استان اردبیل بارش برف گزارش شده است که به طبع کاهش دما را نیز به همراه دارد و این شرایط جوی به‌ویژه در مسیر‌های انحرافی خطرات بیشتری دارد و توصیه ما این است که در این مسیر‌ها از زنجیرچرخ و ابزار‌های امنیتی استفاده شود.

وی افزود: بیشتر از همه استان‌ها انباشتگی جمعیتی در استان‌های گیلان و مازندران است که در این روز‌های پایانی شدت بازگشت‌ها نیز بیشتر شده است. شدت ترافیک در برخی نقاط و در برخی مواقع سنگین و برخی مواقع نیز نیمه‌سنگین است. جاده چالوس نیز از شمال به جنوب یک طرفه شده است مسافران نمی‌توانند از این مسیر به شمال بروند و باید از مسیر قزوین و یا هراز به سمت شمال حرکت کنند و جاده هراز نیز به‌صورت دو طرفه برای تردد مسافران فراهم است.

سردار هادیانفر در پایان درباره محور‌های جنوبی کشور تصریح کرد: در محور‌های جنوبی کشور، ترافیک به‌صورت روان در حال جابه‌جایی است، اما نکته مهم این است که تصادفات عموما در 30 کیلومتری شهر‌ها و در مسیر‌های طولانی رخ می‌دهد بنابراین رانندگان استراحت و رعایت نکات ایمنی را در مسیر مدنظر داشته باشند و رعایت کنند.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد