بانک مرکزی انگلیس: فقط چند ساعت تا سقوط اقتصادی فاصله داشتیم

بانک مرکزی انگلیس: فقط چند ساعت تا سقوط اقتصادی فاصله داشتیم

ريیس کل بانک مرکزی انگلیس طی مصاحبه‌ای با شبکه 4 این کشور گفت که اقتصاد انگلیس به خاطر اجرای متمم بودجه از سوی دولت قبلی فقط چند ساعت تا سقوط کامل فاصله داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اندرو بیلی، ريیس کل بانک مرکزی انگلیس، طی مصاحبه‌ای با شبکه 4 این کشور گفت که انگلیس از لبه پرتگاه بحران اقتصادی در ماه سپتامبر باز گشت. به عنوان مثال این بحران می‌توانست به سقوط کامل برخی صندوق‌های بازنشستگی در این کشور منجر شود.

وی در پاسخ به این سوال که اقتصاد انگلیس چقدر با سقوط فاصله داشت، گفت: من فکر می‌کنم که زمانی که ما مداخله کردیم، پیام‌هایی که از بازارها می‌گرفتیم این بود که فقط چند ساعت تا سقوط کامل اقتصادی فاصله داشتیم.

دولت لیز تراس در قالب یک متمم بودجه قصد داشت بزرگ‌ترین روند کاهش دریافت مالیات در این کشور طی 50 سال گذشته را اجرایی کند که این مسيله به رشد شدید استقراض دولتی منجر می‌شد و دولت هیچ تعریفی نسبت به اینکه قرار است کسری منابع مالی ناشی از اجرای این قانون را چگونه تامین کند، نداشت.

این اقدامات باعث شد تا ارزش پوند در برابر دلار به کمترین میزان در تاریخ خود رسیده و اوراق قرضه دولتی انگلیس هم سقوط کند. بانک مرکزی انگلیس برای تثبیت بازار مداخله کرد و دست به خرید اوراق قرضه کرد.

ريیس کل بانک مرکزی انگلیس گفت که بازارها در حال بی‌ثبات شدن بودند و به طور مثال صندوق‌های بازنشستگی تحت تاثیر منفی قرار گرفته بودند. بنابراین ما باید سریع اقدام می‌کردیم و به صورتی موثر وارد می‌شدیم. این یک تهدید بسیار واقعی برای ثبات اقتصادی انگلیس بود.

دیلی همچنین هشدار داد که انگلیس با طولانی‌ترین روند رکود در تاریخ خود مواجه بود.

وی تاکید کرد انگلیس و خانوارها در این کشور راه بسیار سختی در پیش رو دارند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد