افزایش 90 یورویی قیمت گاز در اروپا

افزایش 90 یورویی قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در بازار بورس اروپا در ازای هر مگاوات برقی که از طریق آن تولید می‌شود، 90 یورو افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
گاز طبیعی بزرگترین عامل افزایش قیمت انرژی است که از ژانویه تا اکتبر امسال قیمت آن حدود 440 درصد افزایش یافته است.
کارشناسان معتقدند: برای نیروگاه‌ها استفاده از نفت خام به جای گاز برای تولید برق به صرفه‌تر است به همین منظور قیمت نفت خام نیز افزایش یافته است.
اوپک و اوپک پلاس اعلام کرده اند: به منظور ثبات قیمت در بازار قصد دارند تا ماه دسامبر میلادی ماهانه 400 هزار بشکه تولید خود را افزایش دهند.
کارستن فریتش تحلیلگرد کمرتس بانک آلمان معتقد است: چنانچه اوپک افزایش تولید را در ستور کار خود قرار ندهد، بهای نفت باز هم افزایش خواهد یافت.
برخی کارشناسان نیز پیش بینی می‌کنند با جایگزین شدن نفت خام به جای گاز طبیعی در تولید برق، تقاضا برای نفت در جهان دو میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
یک عامل دیگر در بالا رفتن تقاضا برای نفت خام، افزایش پرواز‌ها به آمریکا در نتیجه آسان شدن مقررات ورود به این کشور است. در نتیجه این آسان سازی، مصرف سوخت هواپیما‌ها بیشتر خواهد شد.
به گفته کارشناسان؛ چنانچه بهای نفت خام به بالای بشکه‌ای 80 دلار یا بیشتر برسد تورم وارداتی در کشور‌های اروپایی از جمله آلمان بالا خواهد رفت.
هم اکنون آلمان تورم 4.1 درصدی را تجربه می‌کند که در 28 سال گذشته بی سابقه است.
از دلایل افزایش قیمت گاز روی آوردن چین به تولید برق از طریق گاز طبیعی به جای زغال سنگ و کم آبی در برزیل و کاهش تولید برق از منابع آبی و روی آوردن این کشور به گاز بوده است.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد