پیش بینی خرید تضمینی 6 میلیون تن گندم

پیش بینی خرید تضمینی 6 میلیون تن گندم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 4 میلیون و 900 هزارتن گندم خریداری شده و پیش بینی می‌کنیم امسال میزان خرید تضمینی به مرز 6 میلیون تن برسد که سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم 4.5 میلیون تن بوده است.

بورس نیوز: سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تاکنون 4 میلیون و 900 هزارتن گندم خریداری شده و پیش بینی می‌کنیم امسال میزان خرید تضمینی به مرز 6 میلیون تن برسد که سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم 4.5 میلیون تن بوده است.

وی افزود: 45 هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده ایم که 11 هزار میلیارد تومانی هم امروز پرداخت شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 3 تصمیم مهم برای حمایت از تولید داخل و خدوکفایی گندم گرفته شده است. اول اینکه در ابتدای سال قیمت گندم به 11 هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرد. دوم اینکه قیمت کود های پایه را 45 درصد کاهش دادیم و سوم هم خرید قراردادی است که از شهریور ماه شروع می شود.

ساداتی نژاد بیان کرد: هر روز در حال خرید گندم هستیم که تا مرداد هم ادامه دارد. 10 روز تاخیر در پرداخت داریم تا هفته آینده پرداخت ها به روز می شود و تا 15 تا 20 مرداد که خرید گندم ادامه دارد به روز خواهیم بود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد