پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 77 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز یکشنبه 10 اسفند با 2,300 تومان کاهش، یک میلیون و 77 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 11 میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: شب عید مردم بیشتر به فکر تهیه مایحتاج زندگی هستند. از این ‌رو تقاضا برای خرید طلا و سکه به طور چشمگیری کاهش یافته و تقاضایی برای خرید طلا در بازار مشاهده نمی‌شود.

در این مورد اقتصادنیوز هم نوشت: یک تحلیلگر ارشد در شرکت مدیریت دارایی آمریکا، بریج واتر، اظهار داشت که نباید بیت‌کوین را به عنوان جایگزینی برای ارز فیات(پول منشتر شده از سوی بانک مرکزی) دانست بلکه باید آن را به عنوان طلای دیجیتال در نظر گرفت.

ربکا پترسون، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در Bridgewater Associated ، گفت که بیت‌کوین به دلیل شباهت‌های هر دو دارایی می‌تواند در مقایسه با طلا بهتر از ارز باشد ، بنابراین از استدلال طلای دیجتال پشتیبانی می‌کند.

پترسون در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ ، گفت که او بیت کوین را با ارز جایگزین نمی‌کند ، و فکر می‌کند بیت کوین یک جایگزین برای طلا یا طلای دیجیتال است. او گفت: «فکر می‌کنم این مقایسه بهتری باشد.»

پترسون علی رغم اینکه بیت‌کوین را جایگزینی برای این فلز گرانبها خواند، افزود که ارز رمزنگاری شده باید به وضعیت خود ثبات بیشتری دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد