رشد 2 درصدی شاخص کل/ نیمه دوم بازار تکلیف بورس را روشن می‌کند؟

رشد 2 درصدی شاخص کل/ نیمه دوم بازار تکلیف بورس را روشن می‌کند؟

در حالی که بورس امروز کار خود را با رشد قابل توجه شاخص کل آغاز کرد در میانه بازار عرضه‌ها زیاد شده و بازار متعادل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز حدود 28 هزار واحد (بیش از دو درصد) رشد داشته و در کانال یک میلیون و 387 هزار واحد قرار دارد. در ادامه عرضه‌ها کمی پیشی گرفته‌اند و باید دید تا پایان بازار آیا تقاضا هم به همین نسبت افزایش می‌یابد یا خیر.

همچنین ارزش کل معاملات بورس هم‌اکنون حدود 2700 میلیارد تومان است که اگرچه نسبت به روزهای گذشته رقم خوبی است اما کارشناسان معتقدند کمتر از حد انتظار است. فارس، فملی، فولاد و شستا در میانه بازار نسبت به سایر نمادها تاثیر بیشتری در شاخص کل داشتند.

همچنین شاخص کل فرابورس نیز با 52 واحد رشد در کانال 18 هزار و 837 واحد قرار دارد. بپاس بیشترین تاثیر منفی و آریا و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس ثبت کردند.

نیمه سرنوشت‌ساز بازار امروز

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: با توجه به افزایش تقاضا در روز چهارشنبه در بازار سهام، پیش‌بینی می‌شد که در نیمه ابتدایی بازار امروز شاهد افزایش تقاضا باشیم اما افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاد ولی افزایش تقاضا و ارزش معاملات خیر.

وی ادامه داد: ارزش معاملات خرد به 3000 میلیارد تومان رسیده. این میزان کمتر از حد انتظار است. از طرفی شاخص کل در محدوده یک میلیون 380 هزار واحد مقاومت دارد. و همانطور که می‌بینیم در این لحظات عرضه در بازار زیاد شده و شاخص کل بورس در محدود ک میلیون و 387 هزار واحد قرار دارد.

این کارشناس تصریح کرد: در نیمه دوم بازار عرضه بیشتر خواهد شد و اگر عرضه‌ها در نیمه دوم با تقاضا همراه شود نه تنها فردا روز خوبی است که این هفته بسیار خوب پیش می‌رود.

حدادی همچنین اظهار کرد: اتفاق مثبتی که دیروز به بورس مخابره شد، موضوع تغییر توقف نمادها در رشد و کاهش قیمت بود. به این صورت که از این به بعد در صورت رشد تا 50 درصد قیمت، شرکت‌ها ملزم به کنفرانس هستند و رشد 20 درصدی دیگر باعث توقف سهام نخواهد شد. از طرف دیگر در صورتی که قیمت‌ها کاهش 30 درصدی داشته باشد سهام شرکت متوقف می‌شود و شرکت ملزم به ارايه کنفرانس است.

وی افزود: این موضوع در ادامه برای روان‌سازی معاملات حايز اهمیت است. از طرف دیگر با توجه به اینکه دامنه منفی 30 درصد است ناظر بازار زمانی که قیمت سهام پایین می‌آید زودتر از شرکت سوال خواهد کرد تا در زمان رشد قیمت‌ها.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد