روایت یک نماینده از میزان یارانه‌ی حذف ارز 4200

روایت یک نماینده از میزان یارانه‌ی حذف ارز 4200

‏عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تويیتی نوشت که در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از 8 به 12.6 میلیارد دلار افزایش یافته است. این یعنی دولت اختیار دارد ارز 4200 را برای همه 7 قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

برترین‌ها: ‏عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تويیتی اظهار کرد که با حذف ارز 4200 برای برخی کالاها یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

محسن زنگنه در این باره نوشت: در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از 8 به 12.6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: این یعنی دولت اختیار دارد ارز 4200 را برای همه 7 قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

گفتنی است که پیش از این برخی خبرگزاری ها خبر دادند که سید ابراهیم ريیسی، ريیس جمهور روز 19 آبان 1400 در نامه‌ای به قالیباف ريیس مجلس شورای اسلامی، لایحه تامین مطمين کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای معیشت اقشار آسیب‌پذیر را که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه 5 آبان 1400 هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است، را برای انجام تشریفات قانونی ارايه کرد.

دولت در نامه‌ای به امضای ريیس جمهور خطاب به قالیباف ريیس مجلس شورای اسلامی، برای برنامه حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار ، لایحه 27 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارايه کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد