نگاه سکه به مرزهای اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 6 مهر

نگاه سکه به مرزهای اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 6 مهر

رشد قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد سکه امامی ‌نیز در کانال 11 میلیون و 900 هزار تومانی پایدار باقی بماند و به سوی حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی حرکت نکند. در دومین روز هفته، سکه 30 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای 11 میلیون و 960 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، رشد قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد سکه امامی ‌نیز در کانال 11 میلیون و 900 هزار تومانی پایدار باقی بماند و به سوی حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی حرکت نکند. در دومین روز هفته، سکه 30 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای 11 میلیون و 960 هزار تومان رسید. روز یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل بودند و نگاه سکه‌بازان بیشتر به سوی بازار داخلی بود. با این حال، از روز دوشنبه بازارهای جهانی فعالیت خود را آغاز کردند و توجه بازیگران بزرگ سکه به نوسانات این بازار جلب شد. به گفته فعالان، در صورتی که اونس طلا بتواند خط هزار و 750دلاری را در معاملات این هفته بازارهای جهانی حفظ کند، تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد بود.

مطالعه بیشتر: نگاه فعالان بازار سکه به نرخ ارز / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 6 مهر

دنیای اقتصاد نوشت:

ثبات قیمتی سکه

طی چند روز گذشته بازار طلا و سکه در رکود معاملاتی به سر می‌برد و خرید و فروش کاهش چشمگیری یافته است. به طوری که این رکود قیمتی سکه در روز یکشنبه نیز نمایان شد. علاوه بر این با توجه به اینکه روز گذشته به مناسبت اربعین حسینی تمام بازارهای کشور تعطیل بود، بنابراین حجم داد و ستد بسیار پایینی را در بازار شاهد بودیم.

بر این اساس هر سکه امامی در سطح 11‌میلیون و 960‌هزار تومان نرخ‌گذاری شد. با این حال به عقیده‌‌ برخی فعالان باید منتظر ماند و دید که بعد از ایام اربعین و با پایان یافتن ماه صفر بازار چه واکنشی نشان خواهد داد. علاوه بر این باید گفت بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی نیز تحرکات چندانی از خود نشان نداده است بنابراین سکه توانسته از ثبات قیمتی قابل‌توجهی برخوردار شود.

تردید معامله‌گران طلا

در هفته جاری آمارهای اقتصادی زیادی منتشر خواهد شد اما به نظر می‌رسد توجه بازار به سخنرانی‌‌‌های ريیس فدرال رزرو و ريیس بانک مرکزی اروپا در رابطه با سیاست‌‌‌های پولی و برنامه‌‌‌های اشتغال خواهد بود. بنابراین بهای اونس طلا در بازار جهانی روز گذشته تغییرات چندانی را به خود ندید و در محدوده مقاومت فنی 1750دلار نوسانات ناچیزی را پشت سر گذاشت.

به گفته برخی فعالان بازار طلا هر گونه صحبت در مورد چشم‌انداز اقتصادی یا سیاست پولی می‌تواند حرکت چشمگیر طلای جهانی برای هفته‌‌‌های آتی را رقم بزند. همچنین کارشناسان اذعان دارند که بازار طلا ممکن است این هفته با فشار فروش معامله‌گران روبه‌رو شود و با افزایش بازده خزانه‌داری و تقویت دلار آمریکا به دنبال اعلامیه خوش‌بینانه فدرال رزرو، قیمت طلا ممکن است در معرض آزمایش سطح 1700 دلار نیز قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر: قبل از خرید طلا بخوانید / طلا این هفته چقدر می‌ریزد؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد