قیمت دلار به افزایش قیمت سکه کمک می‌کند؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان

قیمت دلار به افزایش قیمت سکه کمک می‌کند؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان

اونس جهانی طلا در بازار امروز به 1792 دلار رسید. ثبات نسبی طلای جهانی در کنار افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز شد. افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا به 1792 دلار رسید و روند قیمتی نسبتا با ثباتی را داشت. در بازار امروز قیمت دلار افزاشی بود و رسیدن نرخ ارز در بازار آزاد امروز به کانال 27 هزار و 500 تومان باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد.

قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 164 هزار تومان رسید. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران امروز 11 میلیون و 840 هزار تومان اعلام شد.

با توجه به افزایش قیمت طلا و قرار گرفتن در محدوده هزار و 790 دلاری، ‌ارزش ذاتی سکه امامی تا نزدیکی محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی بالا آمده است. در صورتی که حباب سکه را بین 2 تا 3 درصد در نظر بگیریم، سکه توان افزایش قیمت به کانال 11 میلیون و 800 هزار تومان را دارد.

به عقیده تحلیلگران فنی، اگر سکه در کانال 11 میلیون و 800 هزار تومان تثبیت شود احتمال افزایش خریدار در بازار وجود دارد. در حالی که بخشی از معامله گران در انتظار افزایش بهای سکه به دنبال رشد قیمت اونس طلا هستند،‌گروه دیگری از معامله گران اعتقاد دارند که سرنوشت بازار امروز را روند قیمت دلار تعیین خواهد کرد.

با توجه به افزایش قیمت دلار در اولین روز آبان و رسیدن به نرخ بالای کانال 25 هزار و 500 تومان احتمال افزایش خریداران در بازار سکه و افزایش قیمت وجود دارد.

تداوم رکود بازار برخلاف انتظارات

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا با اشاره به وضعیت بازار طلا در آخرین هفته مهر ماه بیان کرد: طی یک هفته گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها ارزش اونس جهانی افزایش یافت به طوریکه تا روز چهارشنبه با حدود 25دلار رشد به 1787دلار رسید؛ از طرفی در این هفته دلار هم تحت تاثیر اخبار برجام روند صعودی داشت و نهایتا باعث شد در بازار طلا و سکه هم افزایش قیمت داشته باشیم.

او اضافه کرد: البته اواخر هفته خبرهای خوبی از مذاکرات رسید و منجر به کاهش جزیی بهای طلا و سکه شد؛ بر این اساس قیمت سکه طرح امامی در طول هفته 30هزار، هر مثقال طلای 17عیار حدود 40هزار و طلای 18عیار تقریبا پنج هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا هم اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بازار در رکود بود و پیش‌بینی می‌شد با اتمام این ماه تقاضا به بازار برگردد، اما برخلاف انتظارات داد‌و‌ستد‌ها متاثر از اخبار موجود همچنان در سطح پایینی است، به طوریکه حباب سکه تا هفته‌های پیش 500هزار تومان بود و طی این هفته به زیر 400هزار تومان رسید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته پیش‌رو خاطرنشان کرد: درصورتی که این هفته اخبار مثبتی درمورد برجام مخابره شود، دلار در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد و به این ترتیب شاهد افت بهای طلا و سکه خواهیم بود.(اقتصاد آنلاین)

مطالعه بیشتر: افزایش قیمت‌ طلا در اولین روز آبان / قیمت طلا و سکه امروز اول آبان 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد