شوک‌های جدیدی به بورس وارد می‌شود؟

شوک‌های جدیدی به بورس وارد می‌شود؟

امروز در نیمه اول معاملات بازار سهام شاخص کل با 0٫36 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 442 هزار واحد قرار گرفت. اما امروز شاخص هم‌وزن با 381 واحد منفی در محدوده 401 هزار واحد قرار گرفت. تحلیل کارشناسان از وضعیت بازار به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام روز گذشته با رشد 2٫87 درصدی شاخص کل همراه شد و پس از گذشت هشت روز اندکی از ترس سهامداران نسبت به خرید سهام کاسته شد.

روز گذشته اولین روز کاری ريیس جدید سازمان بورس بود و قیمت دلار هم در محدوده 27 هزار تومان به ثبات رسید در واقع تمام شرایط مثبت برای شروع سبز بازار سهام فراهم بوده است.

امروز هم در نیمه اول معاملات بازار سهام شاخص کل با 0٫36 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 442 هزار واحد قرار گرفت. اما امروز شاخص هم‌وزن با 381 واحد منفی در محدوده 401 هزار واحد قرار گرفت.

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سهام درباره تحلیل روند بازار به تجارت‌نیوز گفت: بورس هزار دلیل برای رشد و دلایل انگشت شماری برای افت دارد. فروش اوراق دولتی و صحبت‌های پیرامون مذاکرات را می‌توان به عنوان هیجان‌های منفی برای کاهش شاخص نام برد.

وی در این باره افزود: فروش فوق‌العاده شرکت‌ها در کنار گزارش‌های شش ماهه در بازار نمود خواهد داشت و کاهش معنادار ارزش شرکت‌ها می‌تواند نوسانات مثبتی را در بورس رقم بزند. اما هیجان در بازار آن قدر بالا است که اکثر سهم‌ها با هم رشد یا افت می‌کنند. در حال حاضر فروش اوراق دولتی می‌تواند با فروش برخی دارایی‌ها از جمله سهام شرکت‌های دولتی و یا دارایی‌های غیرمولد کاهش یابد.

ريیسی ادامه داد: در کل به نظر می رسد با فروش بیشتر نفت دولت سعی در مهار تورم و کنترل نقدینگی دارد و از این رو بازار در یک چرخه نوسانی قرار می‌گیرد که یا باید با دید بلند مدت به این بازار نگاه کرد و یا توانایی خرید و فروش نوسانی را داشت.

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد