بیت کوین به زیر 46 هزار دلار سقوط کرد

بیت کوین به زیر 46 هزار دلار سقوط کرد

بیت کوین در پی افت فضای ریسک در سراسر بازارهای مالی جهانی، به روند نزولی پنج هفته ای خود ادامه داد و به پایین 46 هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش بورس نیوز، بیت کوین که بزرگترین رمزارز از نظر ارزش بازار است، روز گذشته در نیویورک 2.5 درصد سقوط کرد و به 45 هزار و 578 دلار رسید. این رمزارز از زمان آخرین رکوردشکنی که در اوایل نوامبر داشت، حدود 32 درصد ریزش کرده است.


  • بیشتر بخوانید: بورس یا ارز دیجیتال؛ کدام یک مطمين‌تر است؟

اتریوم حداکثر 4.3 درصد کاهش یافت در حالی که توکن‌های دیفای (DeFi) مانند سولانا، کاردانو، پولکادوت و پالی گان هم کاهش داشتند.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان مبارزه علیه تورم بالا از طریق تحکیم سیاست پولی را در اولویت قرار داده اند و در عین حال، نگران تاثیر واریانت امیکرون بر رشد اقتصادی هستند. این وضعیت این پرسش را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده که آیا دارایی‌هایی مانند رمزارز‌ها و سهام فناوری پس از افزایشی که در دوران پاندمی پیدا کردند، دوره دشواری را پیش رو خواهند داشت.

بیت کوین همچنین به سطوح قیمتی نزدیک می‌شود که تحلیل فنی برای نشانه‌های مسیر آینده این رمزارز زیر نظر دارد. این ارز دیجیتالی در میانگین قیمت 55 هفته‌ای خود قرار دارد و معمولا چندین بار در گذشته پس از رسیدن به این سطح، بهبود یافته و به سطح بالاتری صعود کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیت کوین تا روز جمعه برای پنجمین هفته متوالی کاهش داشت. برخلاف دارایی‌های سنتی و سهام، توکن‌های دیجیتالی در صرافی‌های آنلاین جهان، به صورت شبانه روزی معامله می‌شوند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد