بازار نزولی بیت کوین تا این تاریخ ادامه دارد

بازار نزولی بیت کوین تا این تاریخ ادامه دارد

گزارش گری اسکیل: بازار خرسی ممکن است تا 8 ماه دیگر ادامه داشته باشد.

روز دوشنبه قیمت بیت کوین سطح 22٬000 دلار را پشت سر گذاشت و گمانی‌زنی‌ها در مورد تحقق یافتن کف قیمت را قوت بخشید. در همین حال صندوق سرمایه‌گذاری گری‌ اسکیل گزارشی در مورد ادامه بازار نزولی بیت کوین منتشر کرده است که احتمال ادامه یافتن روند نزولی تا حدود 8 ماه آینده را مطرح می‌کند.

گزارش گری اسکیل به این نکته اشاره دارد که بازار رمزارزها نیز مانند سایر بازارهای مالی در چرخه‌های مختلف زمانی جریان دارد که به‌طور متوسط، حدود چهار سال طول می‌کشند. این گزارش ملاک تشخیص کف قیمت را ارزش تحقق یافته بیت‌ کوین می‌داند. ارزش تحقق یافته بیت کوین، مجموع قیمت تمام بیت کوین‌ها در زمان خرید آن‌ها تقسیم بر تعداد بیت کوین‌های در گردش است که در واقع می‌توان آن را معادل مارکت کپ تحقق یافته بیت کوین تقسیم بر تعداد کوین‌های در گردش دانست.

گزارش Grayscale نشان می‌دهد ارزش تحقق یافته بیت کوین در 13 ژوين به بالای قیمت بیت کوین در بازار رسیده است که نشان‌دهنده شروع بازار نزولی است. همچنین پیش‌بینی می‌کند بازار نزولی تا هشت ماه دیگر ادامه یابد:

    13 ژوين (23 خرداد)، ارزش تحقق یافته بیت کوین از قیمت بازار بیشتر شد و نشان داد که ممکن است رسما وارد بازار نزولی شده باشیم. فعلا فقط 21 روز از این اتفاق (بیشتر شدن ارزش تحقق یافته از قیمت بازار) گذشته است و احتمالا 250 روز دیگر نیز ادامه داشته باشد و فرصت‌های خرید با ارزشی را در مقایسه با دوره‌های قبلی مشاهده کنیم.

گزارش گری اسکیل نشان می‌دهد احتمال دارد چرخه فعلی که در سال 2020 (1399) آغاز شد، بعد از چهار ماه صعودی شود که در آن زمان باید ارزش تحقق یافته بیت کوین دوباره از قیمت بازار بیشتر شود. شاید این موضوع به تشخیص زمان پایان بازار نزولی کمک کند. 222 روز از زمانی که قیمت BTC رکورد تاریخ خود را شکست می‌گذرد و ممکن است 5 الی 6 ماه دیگر شاهد یک رکورد جدید برای بیت کوین باشیم.

جالب اینجاست که حرکت بیت کوین در سطوح بالای قیمتی خود در سال گذشته طولانی‌تر از چرخه‌های قبلی بود. Grayscale می‌گوید این اتفاق به دلیل بلوغ فزاینده بازار رمزارزها رخ داد. بیتکوین با قیمت 22٬218 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته بیش از 4٪ افزایش یافته است. قیمت هفتگی بیت کوین نیز حدود 8٪ افزایش را نشان می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد