در حال حاضر سهام بخریم؟ + فیلم

در حال حاضر سهام بخریم؟ + فیلم

پرسش بسیاری از سهامداران در این روزهای بازار این است که آیا خرید سهام به دید سرمایه گذاری سه ماهه و شش ماهه هم اکنون توجیه دارد؟ برای پاسخ به این پرسش به سراغ پیام الیاس کردی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه رفتیم.

به گزارش نبض بورس، پیام الیاس کردی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: واقعیت این است که مدتی است که ارزش معاملات کاهش چشمگیری را یافته است و همان گونه که ملاحظه می گردد متاسفانه ارزش معاملات بازار کم و کمتر شده است.

او افزود: آن شادابی و طراوت در معاملات ملاحظه نمی گردد و آن شرایط پرابهامی که از سال گذشته داشتیم و امسال نیز با آن رو به رو هستیم به نظر می رسد که تا چند وقت دیگر ادامه یابد. به نظر من مقداری اگر سهامداران دید سرمایه گذاری خود را بلندمدت تر کنند مثلا اگر سه ماهه است به یک ساله دید سرمایه گذاری خود را تغییر دهند، خریدها می تواند توجیه داشته باشد.

الیاس کردی اظهار داشت: رانندگی کردن در مه می تواند خطرناک باشد و هم اکنون در بازار سرمایه نیز به مثابه این است که در مه رانندگی می کنیم و مشخص نیست که در یک الی دو ماه آینده شرایط به چگونه خواهد بود. به نظر من یک مقداری باید صبر کرد تا شرایط عادی شود و ارزش معاملات حداقل به 4 همت برسد تا بتوانیم تصمیمات عاقلانه تری را بگیریم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: الان برای کسانی که افق سرمایه گذاری آن ها یکساله و بیشتر است خرید سهام بسیار خوب می باشد اما برای کسانی که افق سرمایه گذاریشان سه ماهه یا شش ماهه است هنوز بازار جذاب نیست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد