خبر دولت برای افراد فاقد سهام عدالت

خبر دولت برای افراد فاقد سهام عدالت

هیات وزیران وزارت امور اقتصاد را مکلف کرد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد...

همشهری آنلاین: هیات وزیران وزارت امور اقتصاد را مکلف کرد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت اقدام کند.

هیات وزیران در جلسه صبح امروز خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم ريیسی ريیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اقدام نماید.

براساس مصوبه هیيت وزیران، مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال 50 درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت 10 سال می‌باشد. همچنین افراد مشمول این تصویب نامه، توسط نهادهای ذی ربط شناسایی و معرفی خواهند شد و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان (در مقطع واگذاری سال 1385) برعهده سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

سازمان خصوصی سازی نیز مکلف است از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و تسویه وجوه، نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هریک از مشمولین اقدام نماید.

سهام واگذار شده تا پایان مدت اقساط در وثیقه سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت و آزادسازی سهام موصوف پس از تسویه کامل اقساط و به صورت مرحله‌ای (طی 3 سال به نسبت مساوی) انجام خواهد شد. همچنین سهامداران می‌توانند پس از پایان سال پنجم نسبت به تسویه پیش از موعد و آزادسازی سهام خود اقدام نمایند.

قیمت سهام موضوع این مصوبه توسط هیات واگذاری و بر مبنای میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری منتهی به تاریخ ابلاغ این تصویب نامه/ منتهی به تاریخ جلسه هیات واگذاری تعیین خواهد شد. در صورت عدم کفاف سهام برای واگذاری تا سقف ریالی تعیین شده برای هر فرد، سازمان خصوصی سازی مکلف است نسبت به تامین کسری سهام از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های موضوع این مصوبه اقدام نماید.

لازم به ذکر است، واگذاری سهام موضوع این تصویب نامه به موجب قرارداد الکترونیکی منعقده فیمابین سازمان خصوصی سازی و فرد مشمول خواهد بود. همچنین نقل و انتقال سهام موضوع مصوبه خارج از ساعت معاملات و خارج از اتاق پایاپای، انجام خواهد گرفت و کلیه کارمزد، هزینه‌های نقل و انتقال و توثیق سهام موضوع این مصوبه بر عهده انتقال دهنده بوده و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد