جهش قیمت گوشت صحت ندارد/ ذخیره دام زنده کاهش یافته است

جهش قیمت گوشت صحت ندارد/ ذخیره دام زنده کاهش یافته است

ایلنا: ريیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی استان تهران اظهار داشت: همه ساله در آغاز فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان با کاهش دمای هوا و افزایش مصرف پروتيین،...

علی اصغر ملکی، ريیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت:گوشت قرمز در اوایل هفته با افزایش قیمت جزيی روبرو بوده است و خبر جهش اعلامی در برخی رسانه‌ها در تهران صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله در آغاز فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان با کاهش دمای هوا و افزایش مصرف پروتيین تا حدودی شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم  که امسال کمتر شدن ذخیره دام زنده و افزایش قیمت آن نیز مزید بر علت شده است.

وی در پاسخ به ادعای فعالان تشکل‌های دامپروری مبنی بر ثبات قیمت دام زنده، و وجود دام مازاد در کشور گفت: ما این روزها با افزایش قیمت دام زنده مواجه بوده‌ایم. بره نری که پیش از این با قیمت 60 تا 70 هزار تومان معامله می شد امروز در شهر، بالغ بر 85 هزار تومان قیمت دارد. این افزایش قیمت در مناطق دام خیز ما نیز به همین نسبت مشهود است.

ملکی در رابطه با قیمت روز گوشت گوسفندی در بازار تهران گفت: امروز اول آبان ماه در میدان بهمن گوشت شقه گوسفندی با قیمت 170 تا 175 تومان به دست مغازه دار می‌رسد و مغازه‌دار می‌‌تواند با منظور کردن 10 الی 15 درصد سود، گوشت را عرضه کند.

رییس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی استان تهران در ارتباط با نظارت بر قیمت عرضه گوشت در قصابی‌ها و مراکز عرضه تصریح کرد: این موضوع مربوط به بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات است. در صورتی که کسی با گزارش تخلف یکی از زیرمجموعه‌های ما به اتحادیه مراجعه کند، ما حتما با مورد متخلف برخورد کرده و با بررسی قیمت فاکتور خرید، قیمت عرضه گوشت را مشخص می کنیم. 

گفتنی است، 750 مرکز عرضه دارای پروانه عضو اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد