تلاطم ارزی، توطيه‌آمیز از سوی دست های آشکار و پنهان است

تلاطم ارزی، توطيه‌آمیز از سوی دست های آشکار و پنهان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاطم نرخ ارز ارتباطی با مسايل اقتصادی ندارد و یک مساله توطيه آمیز از سوی دست های آشکار و پنهان است که البته باید با تدبیر دولت حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل امروز در جمع فعالان صنفی در اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه دو سه هفته اخیر با تلاطم غیرقابل پیش بینی قیمت ارز مواجه بودند، اظهار کرد: این مسيله یک واقعیت است و ما نیز آن را تصدیق می‌کنیم که اصناف با ثبات قیمت روبرو نیستند. این واقعیت انکار ناپذیر است اما این مطلب را می‌خواهم بگویم که ما در 10 سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت ارز بوده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از وقتی که تحریم‌ها شدت پیدا کرده است ما شاهد هستیم که قیمت ارز از 3,500 تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این جهش‌های اخیر حیرت آور بود و این در حالی است که در دولت سیزدهم شاید در مدت 10 ماه نهایتا دو هزار تومان قیمت ارز افزایش داشت، اما در روزهای اخیر افزایش قیمت شدید بود و حتی در روز تعطیل نیز شاهد افزایش قیمت بودیم.

حداد عادل تصریح کرد: تلاطم قیمت ارز ربطی به مسايل اقتصادی ندارد و یک مسيله آزار دهنده و تحریمی و توطيه آمیز از سوی دست‌های آشکار و پنهان است که البته باید دولت با تدبیر این مساله را حل کند.

وی افزود: همواره باشیب قیمت ارز مواجه بوده‌ایم اما این شیب طی هفته‌های گذشته افزایش داشت و امیدواریم این ثبات بازگردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چیزی بهایی دارد. استقلال هم هزینه دارد و این سختی که ملت ایران و مسيولان می‌کشند، بهایی است که برای استقلال می‌دهیم.

وی اضافه کرد: نمونه آشکار دخالت‌ها، دست‌های خبیث پنهان در ماجرای مسمومیت دختران دانش آموز است و ببینید که چه بساطی راه انداخته‌اند، به طوری که از وزیر خارجه آمریکا تا مقامات اروپایی تلاش می‌کنند که نشان دهند دولت ایران این کار را انجام می‌دهد و این حیرت آور است، لذا این کار توطيه گران برای سرگرم کردن مردم است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد