افزایش سرمایه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس/ انحصار تامین سرمایه شکسته شد

افزایش سرمایه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس/ انحصار تامین سرمایه شکسته شد

شرکت صنعتی پتروشیمی خلیج‌فارس در نامه‌ای به ريیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس، اوراق بهادار خبر افزایش سرمایه این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت صنعتی پتروشیمی خلیج‌فارس در نامه‌ای به جعفری ريیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس، اوراق بهادار اعلام کرد: برای افزایش سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت در جلسه 338 هیات مدیره این شرکت در 5 آبان 1400 مطرح و مقرر شد اقدامات لازم جهت تهیه گزارش توجیهی و فراهم کردن امکان انجام الزام قانونی به منظور افزایش سرمایه از مبلغ 287 هزار میلیارد ریال تا مبلغ 500 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌های سرمایه‌ای با رعایت مفاد لایحه اصلاحیه قانون تجارت و ضوابط و مقررات حاکم بر بازار سرمایه به عمل آید.


نامه افزایش سرمایه «فارس»

امروز همچنین شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس (سهامی عام) در شرف تاسیس اقدام به پذیره‌نویسی سهام در بورس کرده است که قرار است شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال تاسیس شود که 60 درصد سهام آن معادل 3 هزار میلیارد ریال از سوی موسسان تامین شده است.

در پذیره‌نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس با نماد «تفارس» تعداد 2 میلیارد سهام به ارزش هر سهم معادل هزار ریال برای افراد حقیقی و حقوقی از یک سهم تا حداکثر 40 هزار سهم از طریق پذیره‌نویسی در بازار سوم فرابورس انجام خواهد شد. تامین سرمایه خلیج‌فارس اولین تامین سرمایه‌ای است که از سوی شورای عالی بورس مجوز آن به یک گروه صنعتی اعطا شده است و بدین ترتیب گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس انحصار تامین سرمایه‌ها که پیش از این در اختیار نهادهای مالی بود را خواهد شکست.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد