سهام ارزنده بازار سرمایه را دریابید

سهام ارزنده بازار سرمایه را دریابید

کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌های بسیاری در بورس هستند که سودآوری مطلوبی دارند.

احسان سلامی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سودآوری بالای شرکت‌های بورسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: شرکت‌های بسیاری در بورس هستند که سودآوری مطلوبی دارند و سرمایه‌گذاران برای سودآوری در این بازار لازم است، فقط به گزارش شرکت‌ها، روند بازار و حجم معاملات دقت کنند.

سلامی گفت: شناخت این شرکت‌ها برای فعالان باسابقه بازار کار دشواری نیست و به راحتی سهام ارزنده نسبت به سایر سهم‌ها قابل‌شناسایی خواهد بود. سال گذشته سهامداران گرفتار تله حباب شدند که تازه واردان از دو طریق یعنی با کمک سبدگردان‌ها و پیروی از سهامداران بزرگ می‌توانند سهم‌های ارزنده را شناسایی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهام ارزنده دیر یا زود راه خود را در بازار پیدا می‌کند، بیان کرد: شرکت‌های ارزنده نسبت به سایر شرکت‌ها، شاید در مقطعی تحت تاثیر روند نزولی بازار قرار گیرند، اما تاریخ نشان داده که این سهم‌ها راه خود را در بازار پیدا می‌کنند. یعنی هرچند ممکن است تحت تاثیر شرایط بازار افت‌هایی را تجربه کنند، اما این شرایط برای سهم‌های ارزنده ثابت نخواهد بود و دوباره روندی رو به بهبودی خواهند یافت.

او افزود: البته واقعیت این است که امروز عموما شرایط بازار از شرایط سهم، مهم‌تر است یعنی روند بازار بیش از ارزندگی سهم، شرایط را تعیین می‌کند.

سلامی گفت: در الگوریتمی که فعالان بازار برای خود ترسیم می‌کنند، ابتدا این سوال مطرح می‌شود که آیا شرایط برای ورود به بازار سرمایه مناسب است یا خیر؟ سوال دومی که فعالان بازار می‌پرسند این است که در بازار کدام صنعت قرار است لیدر باشد و سومین سوال این است که از میان سهم‌ها، کدام یک ارزنده‌تر است؟

این کارشناس بازار بیان کرد: تا زمانی که پاسخ سوال اول مشخص نباشد؛ فعالان بازار به سراغ سوال دوم و بعد سوم نمی‌روند. یعنی ابتدا باید فضا در بازار برای سرمایه‌گذاری آماده شود بعد روی انتخاب سهم‌ها بحث صورت گیرد.

سهامداران چگونه در تله حباب گرفتار شدند

او متذکر شد: علت اینکه بسیاری از شرکت‌های سودده و سهامداران سال گذشته در بازار گرفتار شدند، این بود که گمان می‌کردند سهم شان با بقیه فرق دارد و در واقع در تله حباب‌ها گرفتار شدند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: سال گذشته و در زمان دولت قبل اقداماتی در جهت تشویق بی منطق مردم به سرمایه گذاری در بورس شکل گرفت و اعتماد مردم به بازار سرمایه خدشه دار شد، در این میان مسيولان متولی امر کار دشواری برای بازگشت اعتماد به بازار دارند.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد