سوسوی بی‌جان چراغ سبز بورس!

سوسوی بی‌جان چراغ سبز بورس!

حدود یک هفته از معرفی بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه در قالب 10 مصوبه که طی آن قرار است نقدینگی جدیدی وارد این بازار شود گذشته است، مصوباتی که هرچند باعث شدند چراغ سبز بورس بعد از مدت ها روشن شود اما عمر آن چندان طولانی نبود.

ایسنا: حدود یک هفته از معرفی بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه در قالب 10 مصوبه که طی آن قرار است نقدینگی جدیدی وارد این بازار شود گذشته است، مصوباتی که هرچند باعث شدند چراغ سبز بورس بعد از مدت ها روشن شود اما عمر آن چندان طولانی نبود.

با توجه به شرایط بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد بسته حمایتی تحت عنوان 3+7 تهیه کردند که مورد تصویب سران شورا هم قرار گرفت و در مرحله اخذ تایید نهایی قرار دارد. از 10 مورد این بسته اجرای سه مورد آن در روز 20 اردیبهشت 1400 ابلاغ شد که شامل اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، امکان استفاده نهادهای مالی بازار سرمایه از تسهیلات بانکی و امکان سرمایه گذاری اتباع خارجی در بورس ایران میشود.

هفت مصوبه دیگر نیز ابلاغ شده و در مرحله اخذ تاییدیه نهایی قرار دارند. با این حال مصوبات حداقل تا کنون به بهبود حال بازار سرمایه کمکی نکرده اند. به طوریکه بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل با 4759 واحد نزول تا رقم یک میلیون و 167هزار واحد کاهش یافت. روز یکشنبه نیز شاخص کل بورس با 15 هزار و 590 واحد کاهش در رقم یک میلیون و 151 هزار واحد ایستاد.

ورق بورس در روز دوشنبه برگشت و شاخص کل بورس در این روز با 5572 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 157 هزار واحد رسید. همچنین در روز سه شنبه شاخص کل بورس با 21 هزار و 934 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 179 هزار واحد رسید.

در روز چهارشنبه، شاخص کل بورس روندی پرنوسان را پشت سر گذاشت به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات با روندی صعودی تا یک میلیون و 190 هزار واحد افزایش یافت اما در ساعات میانی و پایانی روندی نزولی به خود گرفت شاخص کل بورس در این روز با 4450 واحد افزایش تا رقم یک میلیون و 183 هزار واحد صعود کرد.

با این وجود، مسيولان بورسی بر این باورند که این بسته حمایتی قطعا می تواند منجر به رونق بازار شود چرا که سمت تقاضای بازار تقویت می شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد