درآمد ثابت‌ها و میزبانی از نقدینگی جدید

درآمد ثابت‌ها و میزبانی از نقدینگی جدید

لازم به ذکر است که از هفته منتهی به 2مهر تا 9مهرماه، نقدینگی در حدود 7 همت (6 هزار و 904 میلیارد تومان) به این صندوق‌ها اضافه شده است.

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به 9 مهرماه 1400، برابر با 372 هزار و 597 میلیارد تومان رسید و متوسط ارزش 90صندوق، در محدوده بالای 4 همت قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که از هفته منتهی به 2مهر تا 9مهرماه، نقدینگی در حدود 7 همت (6 هزار و 904 میلیارد تومان) به این صندوق‌ها اضافه شده است.

تنها دو صندوق قرمزپوش ماهانه بودند!

با نگاهی به عملکرد هفتگی این صندوق‌ها می‌توان دریافت که صندوق «الماس کوروش» با 2.03درصد بهترین بازدهی را داشته و از انتهای جدول صندوق «اتحاد آرمان اقتصاد» با آنکه در قعر جدول بوده اما؛ عملکرد 0.08 درصدی مثبت را داشته است.

بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» با 3.77 درصد بازدهی مثبت و «اندوخته آمیتیس» با 3.38 درصد بازدهی به خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی مربوط به دو صندوق «توسعه سرمایه نیکی» با 3.99 درصد و «پیشگامان سرمایه نوآفرین» به ترتیب با 3.12 درصد بازدهی منفی بودند.

منفی‌های فصلی و سالانه، به قعر چسبیده‌اند!

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «اندوخته آمیتیس» با 8.64 درصد بازدهی داشته و بدترین عملکرد فصلی را نیز 2 صندوق «اتحاد آرمان اقتصاد» با بازدهی منفی 6.84 درصد منفی و صندوق «همای آگاه» نیز عملکرد منفی 6.81 درصدی را از خود نشان داده است.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» با 28.03 درصد و «سپر سرمایه بیدار» با 25.09 درصد داشته‌اند.

کمترین بازدهی محقق شده سالیانه نیز مربوط به همان همیشگی‌ها بود یعنی صندوق‌های «خاتم ایساتیس پویا»، «اتحاد آرمان اقتصاد» و «همای آگاه» به ترتیب با 25.09 درصد و 21.82 درصد و 21.78 درصد بوده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد