پیش‌بینی بورس فردا 16 فروردین / بورس این هفته سبز می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا 16 فروردین / بورس این هفته سبز می‌شود؟

کارشناسان بازار سهام، بازار را در مرحله‌ای می‌دانند که با وجود دامنه نوسان بسیاری از سهم‌ها در صف فروش قفل هستند و بازار با رفتار هیجانی یا بدون رفتارهای هیجانی روند منفی خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روند منفی بازار سرمایه در جریان معاملات هفته سوم فروردین 1400 ادامه دارد و شاخص کل در طول دو روز معاملاتی حدود 25 هزار واحد کاهش پیدا کرده است. این کاهش شاخص کل در حالی رخ داد که کم‌ترین ارزش معاملات طی یک سال اخیر ثبت شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به تغییرات احتمالی در دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: تغییرات در دامنه نوسان یک بحث جدی است اما متاسفانه تصمیم‌گیری نهایی به تعویق می‌افتد و اثرات کافی در بازار را ندارد. از طرفی طرح مساله افزایش دامنه نوسان موجب منفی خوردن بیش‌تر شاخص می‌شود و جریان نقدینگی را کاهش می‌دهد که موجب کاهش ارزش معاملات می‌شود.

رضایتی درباره حذف دامنه نوسان توضیح داد: با حذف دامنه نوسان نامتقارن امکان افزایش حجم و ارزش معاملات بیش‌تر می‌شود و احتمال دارد که برخی از مشکلات بازار رفع ‌شود و نزول شاخص سرعت کم‌تری به خود بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به جلسه برجام اشاره کرد و گفت: بازار در حالتی قرار دارد که حتی می‌توان گفت به برجام و نتیجه آن واکنشی نشان نمی‌دهد. برخی از کارشناسان معتقدند جلسه برجام اثر خاصی در بازار سهام ندارد؛ اما اگر نتیجه جلسه برجام موجب افزایش قیمت دلار شود احتمال دارد بازار با تحرک نسبی همراه شود.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابعی که برای حمایت از بازار وجود دارد، اگر دامنه نوسان حذف شود و از طرفی ارزش و حجم معاملات کمی افزایش پیدا کند امکان دارد با برخی از حمایت‌ها بازار کم کم به یک روند متعادل برسد.

مهدی رضایتی در پیش‌بینی بازار این هفته گفت: بازار با توجه به شرایط موجود و قفل بودن برخی از نمادها در صف فروش، احتمالا بازار این هفته منفی باشد.

آخرین پیش‌بینی بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد