آخرین قیمت طلا پیش از امروز 8 خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 8 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با دو هزار و 500 تومان افزایش، یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با دو هزار و 500 تومان افزایش، یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا پیش از امروز چقدر بود؟

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

امید سکه‌بازان به سطح‌شکنی

برخی از سکه‌بازان امیدوارند که در اولین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی به سوی سطح 10 میلیون و 500 هزار تومان حرکت کند. فلز گرانبهای داخلی در معاملات پشت خطی بعدازظهر جمعه تا محدوده 10 میلیون و 450 هزار تومانی رشد کرده بود. سکه‌بازان هفته گذشته تصور می‌کردند، افزایش قیمت دلار ادامه نخواهد یافت، به همین دلیل با احتیاط اقدام به خرید و فروش می‌کردند.

با این حال به نظر می‌رسد نظر آنها درباره روند دلار تغییر کرده است و انتظار افزایش قیمت اسکناس آمریکایی را دارند. اگر قیمت دلار در هفته جاری رشد خاصی را تجربه نکند، سکه نیز در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. البته اگر بهای اونس طلا در بازارهای جهانی به بالای سطح هزار و 900 دلاری برود، سکه‌بازان به‌راحتی اقدام به فروش نخواهند کرد.

با وجود اینکه سکه در هفته گذشته بیش از 2 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، نیم‌سکه بازدهی صفر را ثبت کرد. ربع‌سکه نیز بخشی از ارزش خود را از دست داد. در واقع در هفته قبل، سکه‌های کوچک با اقبال زیادی رو‌به‌رو نبودند؛ شاید دلیل این اتفاق حباب مثبتی بود که در سکه‌های کوچک وجود داشت. این در حالی بود که سکه امامی حباب منفی داشت و از لحاظ ذاتی، ظرفیت رشد قیمت را داشت.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد