امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/4/19

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/4/19

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به 10 میلیون و 671 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه ثابت بود اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا، در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییری نداشت و در 1801 دلار و 12 سنت ایستاد اما از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد افزایش نشان می دهد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا / این هفته منتظر سکه 11 میلیونی باشیم؟

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1802 دلار و 70 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با 0.1 درصد کاهش، در 1800 دلار و 20 سنت بسته شد.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، رشد موارد جدید ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانیهایی در خصوص رشد اقتصاد جهانی شده و آمار منتشره از سوی آمریکا اندکی ضعیف شده و این امر از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. پایین بودن نرخهای واقعی از قیمت طلا پشتیبانی می کند اما ارزش دلار قوی مانده و مانع صعود بیشتر طلا شده است.

بازده اوراق خزانه 10 ساله نزدیک به پایینترین حد خود در بیش از چهار ماه گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

فضا در بازارهای سهام تحت تاثیر به خطر افتادن روند احیای اقتصاد جهانی بر اثر شیوع نوع دلتا، شکننده بوده و شاخصهای سهام آسیایی در قعر دو ماهه ایستادند.

آماری که روز پنج شنبه منتشر شد نشان داد شمار آمریکایی هایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند، هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافت و نشان داد روند بهبود بازار کار متغیر مانده است.

گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ژوين که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از آن است مقامات بانک مرکزی آمریکا معتقدند روند احیای اقتصادی هنوز به اهداف مورد نظر نرسیده اما اگر تورم یا ریسکهای دیگر محقق شوند، آنها باید آماده اقدام برای تعدیل سیاست انبساطی باشند. نگرانیها از تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را تحت فشار نزولی قرار داد و باعث سقوط هفت درصدی قیمت طلا در ژوين شد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز جمعه 0.1 درصد افزایش یافت و به سمت بالاترین رکورد سه ماه اخیر که در معاملات روز گذشته به آن صعود کرده بود، حرکت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 25 دلار و 85 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 2789 دلار و 29 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 1077 دلار و 35 سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 19 تیر تا ساعت 19، نسبت به دیروز کاهش یافت و 24 هزار و 929 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش 24 هزار و 502 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 17 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم 29 هزار و 440 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4976 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 29 هزار و 441 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 28 هزار و 858 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 448 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 671 هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 62 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و 620 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 590 هزار تومان و دو میلیون و 248 هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد