فاز 2 پالایشگاه آبادان؛ پروژه‌ای با رکوردهای بی‌نظیر/ سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری برای یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی غرب آسیا

فاز 2 پالایشگاه آبادان؛ پروژه‌ای با رکوردهای بی‌نظیر/ سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری برای یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی غرب آسیا

فاز 2 پالایشگاه آبادان؛ پروژه‌ای با رکوردهای بی‌نظیر با حضور ريیس جمهور در حالی افتتاح شد که برای آن 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، فاز 2 طرح توسعه پالایشگاه آبادان امروز با حضور ريیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. این ابرپروژه نفتی اما ویژگی‌های بسیاری دارد و در برخی موارد رکوردهای جهانی و منطقه‌ای را ثبت کرده است؛ این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی در منطقه غرب آسیا محسوب می شد.

طراحی، ساخت و نصب بزرگ‌ترین هیدروکراکر (شکست کاتالیستی هیدروژنی) در منطقه خاورمیانه با ظرفیت بیش از 42 هزار بشکه در روز یکی از ویژگی‌های این پروژه عظیم نفتی است.

همچنین طراحی، ساخت و حمل و نصب یکپارچه بزرگ‌ترین کوره هیدروژن در منطقه خاورمیانه به وزن یک هزار و 500 تن، این پروژه را صاحب یک رکورد منطقه‌ای کرده و از این حیث در منطقه بی‌نظیر است.

علاوه بر این موارد، طراحی، ساخت و نصب بلندترین مشعل‌های پالایشگاهی کشور به ارتفاع 120 و 125 متر، از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این پروژه نفتی است.

این پروژه همچنین با بهره‌مندی از بزرگ‌ترین واحد تصفیه هیدروژنی نفتا به ظرفیت 65 هزار بشکه در روز، اهمیتی ویژه در صنعت نفت کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد