ماینرهای ساختمان شرکت بورس برای کیست؟

ماینرهای ساختمان شرکت بورس برای کیست؟

چند روزی می‌شود که صحبت‌هایی در مورد کشف چند دستگاه ماینر غیرمجاز از زیرزمین شرکت بورس و اوراق بهادار سر و صدای زیادی کرده است. یک مقام سازمان بورس گفته این ماینرها شخصی نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در رابطه با کشف ماینرها در زیرزمین شرکت بورس اظهارات ضد و نقیضی وجود دارد. از تکذیب‌های علی صحرایی گرفته تا تایید مصطفی بهشتی‌سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس.

بهشتی‌سرشت در رابطه با ماینرهای کشف شده به ایسنا گفته است: دستگاه‌ها شخصی نبودند اما شرکت بورس تهران باید پاسخگو باشد چون چنین فعالیتی خارج از چارچوب این شرکت است و سهامداران این شرکت باید مطالبه‌گری کنند.

آیا شخصی نبودن این ماینرها به منعنای آن است که این دستگاه‌ها متعلق به نهاد یا دستگاه خاصی است؟ هنوز در این مورد واکنشی از سوی مقامات مطرح نشده و حتی این شرکت کل موضوع را تکذیب کرده است.

واکنش سازمان بورس

سازمان بورس یک موسسه عمومی غیردولتی است و یکی از وظایف این سازمان حمایت از حقوق سهامداران به شمار می‌رود. سهام شرکت بورس هم در بازار سرمایه عرضه شده و سهامدار دارد و برای همین موضوع سازمان بورس موظف است تا به ماجرای ماینرهای کشف شده در زیرزمین سازمان بورس رسیدگی کند.

بعد از اظهارات معاون اجرایی سازمان بورس تجارت‌نیوز موضوع را از روابط عمومی این سازمان پیگیری کرد اما روابط عمومی در رابطه با موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این اتفاق در شرکت بورس افتاده و باید موضوع را از این شرکت پیگیری کنید.

روابط عمومی سازمان بورس در پاسخ به این سيوال که آیا اظهارات مصطفی بهشتی‌سرشت را تایید می‌کند، گفت: تایید یا عدم تایید اظهارات ایشان در حیطه کاری من نیست.

واکنش شرکت بورس

روابط عمومی شرکت بورس در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز در رابطه با کشف ماینرها گفته است: علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس این خبر را تکذیب کرده و گفت ماینری پیدا نشده و هر کس این خبر را مطرح کرده اشتباه کرده است.

سازمان و شرکت بورس هیچ کدام جواب جامعی در رابطه با کشف ماینرها به تجارت‌نیوز ندادند و شرکت و سازمان بورس موضوع را به یکدیگر حواله کردند.

سازمان بورس با وجود تایید کشف ماینرها توسط معاون اجرایی این سازمان در بیانیه‌ای کشف ماینرها را قویا تکذیب کرده است.

سازمان بورس در بخشی از این بیانیه نوشت:

«شرکت بورس تهران اعلام می‌دارد از ابتدای سال 1399، با توجه به نگرانی‌ها از کوچ نقدینگی به سمت رمزارزها و ایجاد بحران خروج نقدینگی در بازار سرمایه، این موضوع به عنوان پروژه ای تحقیقاتی، پس از بررسی در کمیته‌های فرعی هیات مدیره و اخذ تایید هیات مدیره بورس تهران (به عنوان نمایندگان سهامداران) که جلسات آن با حضور ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد و کسب موافقت اصولی وزارت صمت، مطرح و اجراى طرح محدود R&D استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آنها توسط شرکت بورس اوراق بهادار صورت پذیرفت و گزارش معاملات آتی این فعالیت بر روند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی گردید. این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی متوقف شد.»

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد