تحویل دو میلیارد لیتر گازويیل به نیروگاه‌های کشور از ابتدای سال

تحویل دو میلیارد لیتر گازويیل به نیروگاه‌های کشور از ابتدای سال

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، از تامین سوخت نیروگاهی در ایام افزایش مصرف برق به موازات افزایش نظارت بر مجاری عرضه برای مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جلیل سالاری با بیان این که روند رشد مصرف بنزین و گازويیل در کشور روند قابل توجهی است، گفت: با توجه به اختلاف 100 تا 200 درصدی قیمت سوخت در مرزهای کشور، گازويیل یا بنزین در برخی مرزهای جنوبی به محض خروج از جایگاه، تا 15 هزار تومان در ازای هر لیتر نیز خرید و فروش می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این که مصرف روزانه بنزین به طور میانگین از ابتدای سال، به حدود 98 تا 100 میلیون لیتر رسیده است، افزود: این شکاف قیمتی باید مدیریت شود، اما سیاست دولت، سیاست قیمتی نیست و تمرکز اصلی، بر نظارت است.

وی گفت: مجموعه‌های مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در حوزه مجاری عرضه و نقاطی که طرح کدینگ در آن‌ها اجرایی می‌شود، در حال نظارت هستند تا سه ماه تابستان که فصل سفر است را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به خوبی از این دوران بگذریم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: به موازات نظارت بر مجاری عرضه، تامین سوخت نیروگاهی در ایام افزایش مصرف برق و نیاز نیروگاه‌ها به تامین سوخت بیشتر نیز، در دستور کار قرار دارد. از ابتدای سال تاکنون، حدود 2 میلیارد لیتر گازويیل، فقط در بخش نیروگاهی کشور تامین شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد