هوای بد کار دست این هواپیما داد!

هوای بد کار دست این هواپیما داد!

پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - یاسوج ظهر روز امروز( شنبه) به علت وجود باد شدید و شرایط نامناسب آب و هوایی...

مدیر فرودگاه یاسوج اظهار داشت: پرواز امروز تهران به یاسوج به علت وزش باد های شدید عرضی اجازه فرود هواپیما را به خلبان نداد و به همین علت به تهران بازگشت.

عنایت انصاری فرد افزود: تصمیم نهایی در خصوص نشست و برخاست هواپیما به عهده خلبان می باشد.

اعطای مجوز پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج مهرماه امسال در سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

هم اکنون هر هفته 6 پرواز از فرودگاه یاسوج به تهران انجام می شود و مجوز پرواز از یاسوج به شهر مقدس مشهد وجود دارد اما به دلیل شیوع کرونا این پرواز مدتی لغو شده است.

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است پرواز از این فرودگاه به مقاصد کیش و عسلویه نیز در آینده نزدیک محقق شود.

ایجاد پروازهای بین المللی در فرودگاه یاسوج افزون بر رفاه حال مسافران به ویژه زايران کربلا و نجف با فراهم شدن زمینه ورود جهانگردان منجر به توسعه اقتصادی و ارزآوری می شود.

سالیانه سه هزار جهانگرد و سه میلیون ایرانگرد از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد بازدید می کنند.

ساخت فرودگاه یاسوج از مصوبه‌ های سفر خردادماه 1373 رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد بود و در سال 1376 نیز افتتاح شد.

فرودگاه یاسوج تا سال 1393 یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت و طول باند آن 2 هزار و 600 متر و pcn باند آن نیز (میزان فشردگی آسفالت در واحد مترمربع) 26 بود. 

ظرف 30 ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی فرودگاهی کشور و کهگیلویه و بویراحمد با حجم یک میلیون و 300 هزار مترمکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد