تصمیم جدید بورسی چقدر موثر است؟ / جزيیاتی از پیش ‌گشایش بازار امروز

تصمیم جدید بورسی چقدر موثر است؟ / جزيیاتی از پیش ‌گشایش بازار امروز

در مرحله پیش‌ گشایش بورس امروز با توجه به خبر دیشب سازمان بورس مبنی بر تزریق 9 هزار میلیارد به بازار، باید دید بازار امروز چه واکنشی نشان ‌می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در مرحله پیش گشایش بورس امروز همچنان عرضه در نمادهای شاخص‌ساز زیاد است و از طرفی تقاضای زیادی در بازار سهام وجود ندارد. احتمالا با وجود منتشر شدن خبر تزریق پول به بازار شروع معاملات بازار سهام با روندی نزولی همراه است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه به نیاز بازار به پول اشاره کرد و توضیح داد: 9 هزار میلیارد تومان مبلغ قابل توجهی است و در این بازاری که نیاز اصلی آن پول است می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رضایتی ادامه داد: در شرایط موجود، ریسک در این بازار زیاد است و تاثیر تزریق این مقدار پول به بازار، در کوتاه‌مدت تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد و احتمالا کمی روند صعودی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه از کافی نبودن پول تزریقی به بازار گفت و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که بازار دارد شاید مبلغی معادل سه برابر این مبلغ نیاز باشد تا بتوانیم تحرکاتی را در بازار مشاهده کنیم. شاید با تزریق این پول چند روزی روند بازار بهبود پیدا کند اما اگر با تزریق پول بیشتری همراه نباشد روند نزولی برمی‌گردد.

مطالعه بیشتر: شوک خبری هیات مدیره سازمان بورس / 9 هزار میلیارد تومان پول جدید برای بازار سهام
مطالعه بیشتر: آخرین اخبار احتمالا موثر برای بازارها / این اخبار را جدی بگیرید!

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد