پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 12 فروردین با 900 تومان کاهش، یک میلیون و 83 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری در هفته گذشته 11 میلیون و 130 تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 12 فروردین با 900 تومان کاهش، یک میلیون و 83 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری در هفته گذشته 11 میلیون و 130 تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

احتمال اثرپذیری طلا از نوسانات ارزی به دلیل اخبار سیاسی، رشد قیمت جهانی طلا و ورود سکه به کانال جدید قیمتی سه نشانه مهم برای طلا هفته بعد است.

با توجه به ورود سکه به کانال جدید 11٫2 میلیونی ممکن است در هفته جدید روند نوسانی طلا ادامه داشته باشد و سکه به قیمت‌های جدیدتری برسد، مگر اینکه با برخی اخبار سیاسی قیمت ارز متاثر و ارزان شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در بازار سکه نیز در نوروز کمی قیمت این فلز گرانبها افزایش یافت ولی فشار زیادی در تعطیلات به قیمت طلای جهانی وارد شد و همین مساله موجب می‌شد که سکه‌بازان در مقایسه با بازیگران دلار،‌ رفتار احتیاطی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند. سکه روز 11 فروردین روی قیمت 11 میلیون و 130 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به تاریخ 27 اسفند 90 هزار تومان بیشتر بود.

با این حال، باید به این نکته اشاره کرد که سکه در تاریخ 28 اسفند سال گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و توانسته بود به محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومانی نیز نزدیک شود. در دوران نوروز، زمانی که دلار به کانال 26 هزار تومانی رفت، معامله‌گران حاضر شدند فلز گرانبهای داخلی را بالای 11 میلیون و 300 هزار تومان خریداری کنند.

با این حال، در تاریخ دهم و یازدهم فروردین اوضاع به سود کاهشی‌های بازار سکه پیش رفت و قیمت سکه در جاده نزولی حرکت کرد. طلای جهانی در دوران تعطیلات در مقاطعی حتی زیر هزار و 700 دلار معامله شد و این موضوع خریدهای سکه‌بازان را کاهش داد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد