واکنش منفی بورس به اخبار اخیر/ بورس کانال یک میلیون و 200 هزار را از دست داد!

واکنش منفی بورس به اخبار اخیر/ بورس کانال یک میلیون و 200 هزار را از دست داد!

شاخص بورس هفته دوم اسفند ماه را با یک روند نزولی آغاز کرد. با شروع معاملات شنبه 9 اسفند میزان بالای حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز، باعث کاهش شاخص شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به حمایت‌های انجام شده در روزهای پایانی هفته گذشته و همچنین عرضه اولیه اپال در در روز چهارشنبه (6 اسفند) انجام شد، انتظار می‌رفت بازار سرمایه هفته دوم اسفند را با یک روند صعودی آغاز کند، اما میزان بالای عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بار دیگر روند شاخص را نزولی کرد.

با کاهش حدود 8 هزار واحدی شاخص، شاخص کل بازار از کانال یک میلیون و 200 هزار پایین‌تر آمد و این موجب به وجود آمدن یک موج رفتار هیجانی جدید در بازار خواهد شد.

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سرمایه عقیده داشت اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد ریزش کند سهم‌ها قفل می‌شوند و نقدشوندگی بازار کاملا از بین می‌رود و بورس روند فرسایشی می‌گیرد. حالا باید منتظر واکنش بازار باشیم.

در آغاز معاملات انتظار می‌رفت میزان تقاضا در نماد اپال کمی از روند کاهشی بازار کم کند، اما میزان عرضه بالا در نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی را افزایش دادند و بعد از گذشت یک ساعت از آغاز معاملات شاخص کل 8 هزار و 800 واحد افت کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد