دردسرهای پلاک 185 میرداماد/ کدهایی از دیار ژرمن

دردسرهای پلاک 185 میرداماد/ کدهایی از دیار ژرمن

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جوکی که جدی شد و حقی که به خاطر گردن کلفتی فروشنده پایمال شده و...

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها از مشکلات سهامداران شرکت نارنجی‌پوش پلاک 185 میرداماد خبر آورده که گویا این شرکت چند سال قبل در یک مزایده رسمی، 33 درصد یک شرکت را خرید و پولش را پرداخت کرد و در مجمع آن سال هم شرکت کرد؛ ولی بعد فروشنده که اتفاقا نهاد اسم‌ورسم‌داری هم هست، دبه کرد و نه شرکت دست این دوستان داد و نه سود مجمع و..‌. حتی در مجامع هم این دوستان را راه ندادند و به قولی، فروختند و پولش را هم بالا کشیدند و بعد زدند زیرش و یک لیوان آب‌خنک هم‌ روی آن! اما خریدار زیان‌دیده از پا ننشست و شکایت کرد و رای دستگاه قضا هم به نفعش صادر شد؛ اما فروشنده گردن‌کلفت داستان ما رای دادگاه را هیچ حساب کرد و انگارنه‌انگار.

درنهایت بیش از 25سال دادگاه و دادگاه‌کشی و 5 بار صدور رای قطعی به نفع خریدار هم نتوانست فروشنده را وادار به عقب‌نشینی کند و درنهایت یکی از کاندیداها که در دستگاه قضا هم سمت داشت، اعلام کردند یک هیات از قضات یک‌ماهه این پرونده را تعیین تکلیف می‌کند؛ ولی بعد از 1 ماه تازه خبر رسیده که به چه دل‌خوش کرده‌اید که اصلا هیاتی در کار نیست.

فقط نفهمیدیم این ماجرای هیات، شوی تبلیغاتی بود یا باز فروشنده اعمال‌نفوذ کرد! نکته جالب این ماجرا اینجاست که باوجود شکایت چند هزار سهامدار خرد این شرکت، چطور وعده‌هایی از نوع ایجاد مدینه فاضله می‌دهند، الله‌اعلم....

نکته اینجاست که به نقلی، شرکت طرف دعوا 100 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و ارزش 33 درصد سهامش چند برابر ارزش بازار شرکت خریدار مالباخته است!

چاخانی که راست بود!

بد نیست ادامه را با اهالی پاسپورت به دست سعادت‌آباد پیش ببریم؛ یادتان هست که وقتی خبر اعطای مجوز اقامت 5 ساله در ایران به خارجی‌هایی که 250 هزار دلار در بازار سرمایه ما سرمایه‌گذاری کنند مطرح شد، چقدر جوک ساختیم؟ حالا خبر رسیده که سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس ما خیلی هم شوخی نبوده و فقط در اسفندماه تعداد فعالان خارجی بورس ما بیش از حدود 1.3 درصد رشد داشته! ضمن اینکه این بی‌نواها بدون خودنمایی و سروصدا 5 همت وارد این بازار کرده‌اند؛ حالا اهالی تالار شیشه‌ای برای «یک همت» ناقابل چقدر منت میرداماد را کشیدند... تازه حدوده نیمی از سبد دوستان سرمایه‌گذار خارجی هم آلمانی هستند!

خطر سقوط در کمین اهالی دیدار شمالی

دوستان در دیدار شمالی آن‌قدر به پر و پای فعالان نمادهای بازارشان پیچیدند که انگار خیلی‌ها عطای سرمایه‌گذاری در نمادهای فرابورسی را به لقای آن بخشیده‌اند. درآمد عملیاتی این شرکت در 2 ماهه اول سال 80 درصد افت داشته که قابل قیاس با رقبای سعادت‌آباد نیست. سود عملیاتی بهار هم احتمالا افت 93 درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت. وای به حال وقتی‌که نورچشمی آقایان زیان ده شود و ...

مشکلی که دامانمان را گرفت

چند سالی از مشکلات صنعت خودرو و قیمتگذاری دستوری و ضرورت تعامل با دنیا برای ارتقای این صنعت و... نوشتیم؛ اما کو گوش شنوا! آنقدر تولیدکنندگان ماشینهای سنگین و نیمه سنگین را تحتفشار بدهی بانکی و تحریم منگنه کردند که تولیدشان خوابید.

حالا قیمت کامیون و اتوبوس و... و تجهیزاتشان سر به فلک کشیده و دست روی هر کالایی میگذاریم، هزینه حمل بیچارهاش کرده! حالا میگوییم با بقیه صنایع خصوصا نیروگاههای برق این کار را نکنید که بعدا مشکلات آن دامن خودمان را خواهد گرفت.


  • بیشتر بخوانید:
شاهکار خلقت در خیابان اراک/بازگشایی در باغ سبز به روی بورس بازان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد