استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه نفت منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد

استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه نفت منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد

معاون ريیس‌جمهور و ريیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: باید بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و...

به گزارش خبرگزاری برنا، میثم‌ لطیفی معاون ريیس‌جمهور و ريیس سازمان اداری و استخدامی کشور، عبارت «فرصتی که در تهدید‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست.» را از شهید سلیمانی نقل قول کرد و افزود: هرچند که تحریم در این سال‌ها موانعی ایجاد کرده اما باعث شده است شرکت‌های داخلی ما دانشی که شرکت‌های خارجی حاضر به انتقال آن نبودند را با روحیه جهای کسب کنند.

لطیفی با اشاره به اینکه بهره‌وری در حوزه نفت در 10 سال گذشته پایین بوده است، گفت: این روحیه جهادی در حوزه نفت منجر به افزایش بهره‌وری در این حوزه شود به نحوی که مردم شایسته آن باشند.

ريیس‌سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اگر تولید بهره‌ور باشد، باعث مهار تورم می‌شود، گفت: برخی اعتقاد دارند که تولید بالا صرفا نیازمند به مصرف بیشتر منابع است و این هزینه بیشتر، ناخواسته تورم ایجاد می‌کند. اما اگر رشد تولید از محل افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، کاهش‌ هزینه‌های غیرعملیاتی و افزایش سرمایه‌گذاری محقق شود، هم رشد اتفاق می‌افتد و هم تورم کاهش پیدا می‌کند.

معاون ريیس‌جمهور با اشاره به ایجاد مسیر برای ورود نخبگان به دستگاه‌های اجرایی با همکاری مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از سال گذشته، گفت: در سال 1401 در مجموع 3430 مجوز استخدامی برای وزارت نفت صادر شده که بخشی از آن مربوط به نخبگان است.

لطیفی وزارت نفت را یکی از دستگاه‌های هدف برای جذب و بکارگیری نخبگان خواند و افزود: هر چه بیشتر از ظرفیت نخبگان در حوزه استفاده کنیم قطعا بهره‌وری ما در این بخش بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد