امید جدید مردم به رشد بورس / بورس تا 22 بهمن مثبت می‌شود؟

امید جدید مردم به رشد بورس / بورس تا 22 بهمن مثبت می‌شود؟

از مرداد تاکنون بورس روزهای قرمز زیادی را تجربه کرده و سهامداران بسیاری این بازار را ترک کرده‌اند. اما برخی از مشاهدات می‌گوید افرادی جدیدا وارد بازار سرمایه شده‌اند. آنها امیدوارند که بورس تا 22 بهمن مثبت شود. دلیل این افراد برای حضور در بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌رغم گزارش‌هایی که نشان می‌دهد بسیاری از حقیقی‌ها و حقوقی‌ها از بورس خارج شده‌اند اما گویی برخی از سهامداران خرد امید جدیدی به رشد و سوددهی بورس دارند. آنها می‌گویند دولت در آستانه 22 بهمن از بورس حمایت می‌‌کند و نمی‌گذارد بورس در این روزها منفی باشد.

برخی دیگر اما می‌گویند بازه حمایت دولت محدود به بهمن نیست. بلکه از بهمن تا خرداد سال آینده بورس مثبت است. همین دلیلی است که برخی از افراد دیگران را به ماندن و یا حتی ورود مجدد به بورس دعوت می‌کنند.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود که برخی از مردم با این تحلیل که 22 بهمن نزدیک است، تازه وارد بورس شده‌اند.

در ادامه پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص را می‌خوانید:

بورس تا 22 بهمن مثبت است؟

«میگی چرا بورس مثبته؟ دولت دلش به حال ما نسوخته والا 22 بهمن نزدیکه حمایت بعدی هم نزدیک انتخابات دولته.»

« به چند دلیل بازار رشد پیوسته داره تا آخر ماه: کوتاه کردن دست نوسانگیرها، نظارت شدید بر بازارگردانها به دلیل افت زیاد بازار، نزدیک شدن به 22 بهمن و فروش صندوق و عرضه های اولیه بعدی»

« یه کاری کنید که بورس فقط تا 22 بهمن مثبت نباشه و تا دم عید دولت هوای مردم را داشته باشه.»

« بورسه رشد دارد تا 22 بهمن...شک نکنید»

«چقدر گفتم تو این قیمتها نفروشید پشیمون میشید. بورس تا 22 بهمن عالیه.»

« نزدیکه 22 بهمن دولت مجبور میشه ببره شاخص رو بالا ولی نمیشه یه دو روز بورس بره بالا دوباره بیاد پایین.»

« منم شنیدم از 15 بهمن مثبت میشه. شایدم برا 22 بهمنه»

«بدون شک تا 22 بهمن صعود شارپی داریم هرچند برای جبران ضرر عموم مردمی که به دعوت دولت وارد بورس شدن بازار باید تا پایان سال مثبت باشد...»

طلا بخرید بعد بهمن گران می‌شود

اما برخی معتقدند که بهبود بازارها تنها محدود به بازار سرمایه نمی‌شود و دیگر بازارها از جمله بازار ارز هم شرایط خوبی خواهد داشت و روند قیمت‌ها تا این روز نزولی است.

«مطمين باشید تا 22 بهمن دلار میاد پایین یا ثابت می مونه بعد تو اسفند شروع به بالا رفتن میکنه.»

«هر سال نزدیک 22 بهمن که میشه قیمت خودرو هم میاد پایین. البته قبلا تخفیف میدادن برای خودروی صفر. امیدوارم امسالم همین باشه.»

«بنظر من برای روز مادر طلای 18 عیار گران میشود ولی برای 22 بهمن ارزان میشود. الان وقت خوبیه بخرید.»

«یورو الان ارزونه بعد 22 بهمن حیلی بالا میره.»

«از نظر سیاسی دلار احتمالا کمی بالا بره ولی چند روز مونده به 22 بهمن تا عدد قابل ملاحظه‌ای میاد پایید و بعد 22 بهمن به مبلغ نسبی تا حدود 25 تا 26 هزارتومن میرسه.»

«به نظر من واسه 22 بهمن دلار بخر ارزون میشه بعد دوباره میره اوج.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد