آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 10 اسفند 99 چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 10 اسفند 99 چقدر بود؟

برخلاف اکثر مواقع، دیروز معامله‌گران بازار سکه به افزایش قیمت دلار توجهی نکردند. سکه دیروز 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید.آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 10 اسفند 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 9 اسفند با 22 هزار و 400 تومان کاهش، یک میلیون و 79 هزار و 500 تومان معامله شد.

همچنین دنیای‌اقتصاد نوشت: طلای جهانی روز جمعه به محدوده هزار و 730 دلاری ریزش کرد؛ این ریزش به اندازه‌ای سنگین بود که حتی افزایش قیمت دلار در بازار داخلی نیز نتوانست اثر آن را خنثی کند.

اونس طلا در ساعات پایانی روز جمعه، در راه افزایش قیمت قرار گرفته بود و سکه‌بازان امیدوارند در آغاز این هفته بازارهای جهانی، این روند افزایشی ادامه پیدا کند.

بی‌محلی سکه به دلار

برخلاف اکثر مواقع، دیروز معامله‌گران بازار سکه به افزایش قیمت دلار توجهی نکردند. سکه دیروز 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. عامل اصلی که منجر به ریزش قیمتی سکه شد، ریزش بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی بود.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر سطح 11 میلیون و 200 هزار تومانی باقی بماند، به سوی محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی ریزش خواهد کرد. از دست دادن حمایت 10 میلیون و 800 هزار تومانی زمینه‌ساز نزول بیشتری در بازار سکه خواهد شد.

به گفته فعالان، سکه‌بازان در روزهای آتی ممکن است با افزایش خریدهای دلار سعی کنند مانع از نزول بیشتر قیمت فلز گرانبهای داخلی شوند. روز شنبه نیز همین افزایش قیمت دلار بود که موجب شد سکه به زیر مرز 11 میلیون تومانی نزول نکند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد