رشد ارزش سهام بیمه ملت همزمان با جشن یک دهه تثبیت در سطح توانگری «یک»

رشد ارزش سهام بیمه ملت همزمان با جشن یک دهه تثبیت در سطح توانگری «یک»

با به روزرسانی جدول توانگری مالی شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی، مشخص شده است که شرکت بیمه ملت در سال 1400 برای دهمین سال پیاپی توانسته توانگری مالی سطح «یک» خود...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، بیمه مرکزی تاکید کرده است شرکت‌هایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند. طبیعی است که وقتی روند دست‌یابی یک شرکت به این سطح از توانگری مالی برای یک دهه به صورت پیوسته ادامه یابد، از قوی بودن زیرساخت‌ها، توانایی بالای مدیریت و میزان قابل قبول دارایی‌های آن حکایت می‌کند.

نسبت توانگری مالی یک شرکت بیمه آن‌قدر مهم است که نهاد ناظر این صنعت به همه بیمه‌گزاران توصیه کرده است هنگام عقد قرارداد با یک شرکت، سطح توانگری مالی آن را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب بیمه‌گر خود در نظر بگیرند.

توانگری مالی با نحوه ایفای تعهدات، میزان پذیرش ریسک و نیز میزان اطمینان ایجاد شده در ذی‌نفعان یک شرکت رابطه مستقیم دارد. بیمه‌گزاران بزرگ، همواره شرکت‌های بیمه‌گر دارای توانگری بالا را برای انعقاد قرارداد انتخاب می‌کنند، در نتیجه ورود پرتفوهای کلان به یک شرکت با سطح و نسبت توانگری آن رابطه مستقیم دارد. افزایش پرتفو نیز می‌تواند گردش مالی یک شرکت را افزایش داده و در نتیجه عملیات بیمه‌گری در آن را توسعه بخشد.

رشد سودآوری عملیات بیمه‌گری در بیمه ملت که از متوسط رشد صنعت بیشتر بوده است، ناشی از همین روند است. حتی میزان و نحوه سرمایه‌گذاری‌های این شرکت از محل آورده نقدی بیمه‌گزاران و سهام‌داران چنان رشد داشته که توانسته است در شرایط اقتصادی نامطلوب چند سال گذشته نیز بازار خوبی را برای این شرکت رقم بزند.

به عبارت دیگر رشد قابل توجه حق‌بیمه وصولی در کنار افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه ملت را به یکی از قدرت‌مندترین شرکت‌ها در بازار بیمه کشور تبدیل کرده است.

این عوامل در کنار افزایش ارزش دارایی‌های ثابت بیمه ملت، باعث شده است که سهام‌داران این شرکت با خیال راحت به سهام‌داری خود ادامه داده و نوسان‌های معمول بازار را از این سهم ارزشمند دور نگه دارند. ثبات در بازار سهام بیمه ملت در کنار رشد عملیات بیمه‌گری و سودآوری آن، باعث افزایش ارزش سهم آن شده است، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان نیز ادامه داشته باشد.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد