پیش بینی بورس فردا 19 آذر 1401 | کدام گروه‌ها مثبت و کدام منفی معامله خواهد شد؟

پیش بینی بورس فردا 19 آذر 1401 | کدام گروه‌ها مثبت و کدام منفی معامله خواهد شد؟

بورس تهران در انتهای هفته اخیر با افت بیش از 6 هزار و 500 واحدی همراه ش، برای روز شنبه باید دید که آیا این روند افت سه روزه بازار ادامه‌دار خواهد بود و بار دیگر شاخص بورس تهران کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی را از دست خواهد داد؟ و یا با حمایت مواجه خواهد شد و افت‌چند روزه خود را جبران می‌کند؟

به گزارش نبض بورس، بورس تهران در انتهای هفته اخیر با افت بیش از 6 هزار و 500 واحدی همراه شد تا شاخص بورس تهران یکبار دیگر خودش را در یک قدمی یک میلیون و 400 هزار واحدی ببیند، شاخص کل بورس روز چهارشنبه در حالی کاهش 0.47 درصدی را به ثبت رساند که شاخص هم‌وزن با کمک صنعت خودرو و برخی تک‌سهم‌های کوچک، موفق به ثبت یک بازدهی مثبت 0.21 درصدی شد. از نکات مثبت بورس روز چهارشنبه می‌توان به افزایش دوباره ارزش معاملات به بالای کانال 4هزار میلیارد تومانی اشاره کرد که البته با خروج پول 123 میلیارد تومانی همراه بود.

مدتی است که به نظر می‌رسد بازار سهام از چند جنبه متفاوت سیگنال‌های مختلفی را دریافت می‌کند که نتیجه آن افزایش توجهات به گروه خودرویی و بی‌توجهی به صنایع بزرگ شده است

نقش پررنگ گروه خودرویی

مدتی می‌شود تحولات اخیری که در صنعت خودروسازی کشور در حال رخ دادن است، تمام توجهات را به آن سمت هدات می‌کند. طی معاملات روز‌های گذشته می‌توان گفت که به جز گروه خودرویی و برخی تک‌سهم‌هایی که شرایط خاص خود را دنبال می‌کنند، روند جالب توجهی در دیگر گروه‌ها رخ نداده است و بورس تهران در کنار تلاطمی که در بازار‌های موازی وجود دارد، در دوران رکودی خود به سر می‌برد، اما اتفاقات خودروسازان شروعی خواهد بود بر رفع یکی از بزرگترین موانع بازار سرمایه به نام قیمت‌گذاری دستوری.

شروع عرضه خودرو‌های پرتیراژ در بورس کالا، افزایش قیمت‌های پایه خودرو‌ها نسبت به قیمت‌های گذشته که همسان نرخ کارخانه بودند، خبر‌هایی از نهایی شدن مراحل واگذاری بلوک سهام دولتی خودروسازان و... همگی دست به دست هم داده‌اند تا این گروه به ابتدای لیست بازدهی و ارزش معاملات این روز‌های بورس انتقال یابد. این موضوع که مدت‌ها است یکی از بزرگترین خواسته‌های جدی فعالان اقتصادی و همچنین بازار سرمایه کشور بود، اکنون تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفته است که می‌تواند برای مدتی تقاضای خوبی را برای سهام حاضر در این گروه به ارمغان بیاورد.

پیش بینی بورس فردا

در برخی از صنایع ریسک قطعی گاز افزایش یافته است و این موضوع طبیعتا منجر به تعدیل منفی سود صنایع خواهد شد.

در تابستان‌ها ریسک قطعی برق و در زمستان ریسک قطعی گاز از مخاطرات فعالیت شرکت شرکت‌هاست که نیاز است پس از این سال‌ها فکری برای آن شود، با این فروض احتمال چرخش نقدینگی منابع از سمت سهام‌های انرژی محور به خدمات افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال رشد گروه‌های بانکی، بیمه‌ای، خودرویی و ... افزایش خواهد یافت.

برای بازار شنبه پیش‌بینی یک روند تعادلی به سمت منفی در محدوده تغییرات دو هزار واحد را خواهیم داشت. /ایمنا

بازار جهانی در حالی به استقبال آخر هفته می‌رود که از یک سو نرخ مس و سرب افزایش پیدا کرده است، اما از سوی دیگر نرخ‌ها در حوزه انرژی در حال کاهش است و قیمت نفت به مرز 70 دلار رسیده است.

با توجه به شرایط، به نظر می‌رسد هفته را با منفی‌هایی در گروه پالایشی و پتروشیمی آغاز کنیم و در نهایت هفته‌ای متعادل داشته باشیم. به نظر می‌رسد اگر تغییر خاصی در شرایط پیش نیاید، شاخص در همین محدوده 1، 400، 000 تا 1، 415، 000 واحد هفته جدید را به پایان خواهد برد. /بورس 24

مقاومت سرسخت 1.42 میلیونی

همانطور که در تصویر نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس پیداست، در محدوده 1.42 میلیون واحدی مقاومتی وجود دارد که تاکنون اجازه افزایش را به نماگر اصلی بازار سهام نداده است. در بخش ایچی‌موکو اگر به وضعیت شاخص بورس نگاهی بیاندازیم، می‌توان گفت که بورس تهران در یک مرز حساس درحال نوسان است که فاصله گرفتن از این مرز در هر سمت می‌تواند به تشدید قدرت روند کمک کند. طی روز‌های آینده اگر شاخص کل بتواند به بالای 1.42 میلیون واحد برود، انتظار تداوم صعودی با تقویت قدرت پیش‌بینی می‌شود، اما اگر شاهد نفوذ کندل‌ها به زیر خط تنکنسن باشیم، می‌توان انتظار داشت که با توجه به دره ایجاد شده در ابر کومو، بازار تا محدوده 1.35 میلیون واحد نیز عقب‌نشینی کند و سپس به ادامه مسیر صعودی خود ادامه دهد. /فردای اقتصاد

آخرین اخبار بورس و اقتصاد