علت گرانی محصولات کشاورزی مشخص شد

علت گرانی محصولات کشاورزی مشخص شد

ريیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران علت افزایش قیمت برخی از محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و...

اسدالله کارگر با بیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی بسته به کیفیت آنها متفاوت است، گفت: به اعضای صنف خود اعلام کردیم که به هنگام خرید عمده میوه و صیفی از میدان مرکزی میوه و تره بار حتما فاکتور دریافت کنند تا دقیقا مشخص شود با چه قیمتی این محصولات را خریداری و با چه قیمتی می فروشند.

وی ادامه داد: بر اساس کشف قیمت عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو پیاز زرد 8000 تا 13هزار تومان، پیاز شیری 8000 تا 14هزار تومان، پیاز قرمز 10 تا 15 هزار تومان، سیب زمینی10 تا 14 هزار تومان، خیار اصفهان 8000 تا 15 هزار تومان، خیار بوته رس 8000 تا 12 هزار تومان، گلخانه 12 تا 17 هزار تومان، گوجه فرنگی 5000تا 8000 هزار تومان است که این اقلام باید با احتساب 35 درصد سود به دست مصرف کنندگان برسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: افزایش قیمت محصولات را تایید نمی کنیم ولی معتقدیم باید بین فصل گرم و سرد تفاوتی باشد. زیرا در فصل سرد معمولا هزینه ها از جمله کرایه حمل، دستمزد کارگر و...بیشتر می شود و از طرفی چون روز کوتاه است محصولات دیرتر به عمل می آیند.

چند هفته ای می شود که قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه فرنگی افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد