10 خبر مهم برای بورس امروز / بازار سهام منتظر چه اتفاقاتی است؟

10 خبر مهم برای بورس امروز / بازار سهام منتظر چه اتفاقاتی است؟

شاخص بازار سهام روز شنبه بعد از چند روز بالاخره مثبت شد و بیش از سه درصد رشد کرد. در ادامه هفته آیا ممکن است این روند ادامه پیدا کند؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بورس به همراه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص بازار سهام روز شنبه بعد از چند روز بالاخره مثبت شد و بیش از سه درصد رشد کرد. در ادامه هفته آیا ممکن است این روند ادامه پیدا کند؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بورس به همراه دارد؟

ـ استعفای ريیس سازمان بورس روز سه‌شنبه هفته جاری، 7 بهمن 1399 در جلسه شورای عالی بورس بررسی می‌شود.

ـ معاون وزیر اقتصاد درباره زمان عرضه دارا دوم اظهار کرد: فعلا نمی‌خواهیم دارا دوم را عرضه کنیم.

ـ نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با وجود این که از روند صعودی طلا کاسته شده اما همچنان برخی از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش‌بین مانده‌اند.

ـ ريیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه بودجه 1400، گفت: مجلس نرخ ارز و سقف فروش نفت را تعیین نمی‌کند بلکه می‌خواهد مانع از تصمیم‌گیری‌های تورم‌زای دولت شود.

ـ وزیر اقتصاد روز گذشته گفته است: امروز اتفاق به یاد ماندنی برای کشور و صنعت بیمه و مدیریت بحران در کشور ثبت می‌شود چراکه گام‌های نهایی برای تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث برداشته شده و در جلسه امروز اساسنامه تصویب و مدیرعامل این صندوق هم انتخاب شد.

ـ محمدرضا پورابراهیمی، ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نگاه مردم به بورس بلندمدت باشد، گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند، شرایط بازار سرمایه در بلندمدت به نفع کشور و مردم خواهد بود.وضعیت بورس قابل بازگشت است.

ـ روز گذشته شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد که این کشور از امروز پروازهای خود با ایران را از سر می‌گیرد.

ـ در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق مجلس، یک عضو این کمیسیون از احتمال حذف دلار 4200 تومانی خبر داد و همچنین اعلام شد کمیسیون تلفیق مجلس سهم یارانه مردم از منابع هدفمندی یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کرده است.

ـ تیمور رحمانی، یک کارشناس حوزه بانکی در تحلیلی مدعی شده که دلار 11 تا 12 هزار تومانی شدنی نیست و قیمت واقعی دلار حوالی 20 هزار تومان است.

ـ طرح پیش‌فروش یک ساله هفت محصول ایران‌خودرو از امروز به مدت سه روز اجرا می‌شود. این درحالیست که روز گذشته اعلام شد اطلاعات و صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر سال جاری سه شرکت خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده نشان از زیان انباشته بیش از 43 هزار میلیارد تومانی سه شرکت یاد شده تا پایان فصل پاییز دارد، این در شرایطی است که زیان تولید نیز در بازه مذکور به مرز 5/ 16هزار میلیارد تومان رسیده است.

در همین حال درباره آینده بازار سهام محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: از لحاظ بنیادین همه چیز آماده شروع روند صعودی است و گزارش‌های 9 ماهه به شدت جذاب هستند. اما خریداران ترس دارند و سرمایه مورد نیاز و کافی در بازار سهام وجود ندارد. اگر تا پایان سال 99 ریزش دلار نداشته باشیم بورس روندی صعودی خواهد داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد