نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه گذاری غدیر در خرداد ماه / وغدیر در کدام شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرد؟

نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه گذاری غدیر در خرداد ماه / وغدیر در کدام شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرد؟

ارزش بازاری شرکت سرمایه گذاری غدیر در سومین ماه سال 1400، به حدود 94هزار و 277میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت هزار و 587میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت ...

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در خرداد ماه سال 1400، ارزش بازاری شرکت سرمایه گذاری غدیر با حدود سه هزار و 411میلیارد تومان افزایش به حدود 94هزار و 277میلیارد تومان رسید. افزایش چهار هزار و 961میلیارد تومانی ارزش شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (از گروه محصولات شیمیایی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین شرکت پتروشیمی پارس با 476میلیارد تومان افزایش و شرکت داروسازی قاضی با رشد 114میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند. از طرف دیگر سنگ آهن گهر زمین با هزار و 508میلیارد تومان بیشترین افت را در پرتفو این شرکت تجربه کرد.

«وغدیر» در سومین ماه از سال جدید، بیش از هشت میلیارد تومان سهام شرکت داروسازی قاضی، خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر در این مدت حدود 197میلیارد تومان در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیروزان و هزار و 381میلیارد تومان در با درآمد ثابت کاردان سرمایه‌گذاری کرد. در مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت‌های خارج از بورس حدود هزار و 578میلیارد تومان بود.

در پایان خرداد ماه، مالکیت «وغدیر» در صنعت محصولات شیمیایی، 46.5درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی «وغدیر» را به خود اختصاص داده است. 

گروه استخراج کانه‌های فلزی با حدود 15.5درصد و گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی با حدود 13.2درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه گذاری غدیر قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد