سرمایه بانک مشترک ایران-ونزويلا210 درصد افزایش یافت

سرمایه بانک مشترک ایران-ونزويلا210 درصد افزایش یافت

بازار مالیقضايی پاکدهی گفت: با مساعدت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه ثبتی بانک مشترک ایران-ونزويلا به میزان 210 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک مشترک ایران-ونزويلا، محمد قضايی پاکدهی مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک مشترک ایران-ونزويلا با اشاره به این مطلب که افزایش سرمایه بانک سرآغاز تحول بنیادی است که روند سودآوری و درآمدهای عملیاتی را شتاب خواهد بخشید، از افزایش سرمایه ثبتی بانک مشترک ایران-ونزويلا از مبلغ 5 هزار و 600 میلیارد ریال به مبلغ 17 هزار و 600 میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل بانک مشترک ایران-ونزويلا با بیان این‌که افزایش سرمایه بانک از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های سهامداران بوده است، عنوان کرد: افزایش سرمایه بانک تاثیرات مهم و مثبتی را می‌تواند در پی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به بهبود ساختار مالی، شاخص‌های سلامت بانکی و تقویت بنیه مالی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک مشترک ایران-ونزويلا در میان تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی و غیردولتی نظام بانکی کشور بالاترین نسبت کفایت سرمایه را به خود اختصاص داده و امید می‌رود که با افزایش سرمایه ثبتی بانک این نسبت بیش از پیش بهبود یابد.

قضايی پاکدهی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود رشد 740 درصدی تسهیلات اعطایی از سال 98 تا پایان سال 1401، نسبت مطالبات غیرجاری (NPL) به کمتر از 5/0 درصد کاهش پیدا کرده است که این موضوع بیانگر رعایت بالاترین استانداردها و الزامات بهداشت اعتباری در بانک مشترک ایران-ونزويلا است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد