پروژه‌های که طی بازه زمانی سه‌ساله به ثمر نرسیدند باید حذف شوند/ عملکرد بودجه باید طبقه‌بندی و رصد شود

پروژه‌های که طی بازه زمانی سه‌ساله به ثمر نرسیدند باید حذف شوند/ عملکرد بودجه باید طبقه‌بندی و رصد شود

ريیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران گفت: پروژه‌هایی که ظرف سه سال به اتمام نرسد را باید حذف کنیم چون به صلاح جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر پورعزت ريیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، امروز(15اسفندماه) در نخستین همایش بهبود روند بودجه‌ریزی در محل توسعه پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری؛ اظهار کرد: بسیاری از مدیرانی که تا زمانی سر کار بودند و فعالیت می‌کردند از دولت تعریف و تمجید می‌کردند اما زمانی که از قدرت کنار رفتند علیه حکومت حرف زدند.

وی افزود: در 100 سال گذشته برخی از این افراد حتی به کشور خیانت کردند به این معنا که وقتی من نباشم انگار کشور وجود نداشت و ندارد.

پور عزت گفت: زمانی که هر بشکه نفت 120 دلار بود در آن زمان بیش از 500 میلیارد دلار هزینه به دست آوردیم اما اگر این درآمدها برای کشور فایده نداشت برای برخی نان و آب بود این درآمد صرف ساخت سد گتبند و پروژه مونوریل قم شد که برای خیلی‌ها نان و آب داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: خطای مدیران پیشین را باید به عنوان یک فرصت دانست و باید آن را مستند کنیم و از آن عبرت‌آموزی صورت گیرد و باید انواع عملکرد بودجه را طبقه‌بندی و رصد کنیم و از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

علی اصغر پورعزت استاد دانشگاه گفت: برای وضعیت کنونی کشور هزار میلیارد دلار هزینه شده است. طبیعتا میتوان ظرف مدت 6 ماه برای شرایط کنونی راهکاری ارايه داد. در سال‌های اخیر آزمون خطا های بسیاری انجام شده که باید از این تجربیات استفاده کرد. با توجه به روند موجود در صورتی که شرایط اصلاح نشود نسل های آینده زیر خط فقر به دنیا خواهد آمد درجه باید سیاست‌ها را تغییر دهیم.

وی در پایان گفت: رصد هوشمند پیگیری تا رسیدن به بودجه هوشمند است. لازمه بودجه هوشمند سند پشتیبان هوشمند است. ظرفیت دانشی این کار مهیا است و امروز به فهم سیستم پشتیبانی بودجه در بین سیاستمداران هستیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد