افزایش سفرهای مردم در هفته نخست بهمن ماه

افزایش سفرهای مردم در هفته نخست بهمن ماه

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند افزایشی داشت و اکثر استان‌های...

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی یکم تا هفتم بهمن ماه، به صورت متوسط یک میلیون و 624 هزار و 898 وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش 9 درصدی داشت و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد  هفت درصدی را تجربه کرد.

در بازه زمانی مذکور بیش از 9 میلیون و 27 هزار وسیله نقلیه تردد کردند که نسبت به هفته قبل از این بررسی نیز با افزایش همراه بود.

از سوی دیگر  تردد ورود و خروج و سفرهای جاده‌ای مردم در استان‌های مازندران با 24 درصد، خراسان شمالی با 23 درصد، سیستان و بلوچستان با 22 درصد و گیلان با 22 درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

همین آمار در استان های کردستان منفی 27 درصد،  زنجان  منفی 21 درصد، اردبیل منفی 15 درصد و  آذربایجان شرقی منفی 12 درصد نسبت به سال گذشته افت داشت و بیشترین کاهش را در قیاس با سال 1399 تجربه کرد.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی یکم تا هفتم بهمن ماه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان به ترتیب با 65 درصد، 47 درصد، 41 درصد و 30 درصد رشد، بیشترین افزایش سفرهای استانی یا همان ترددهای بین‌ استانی را تجربه کردند و استان‌های سمنان و گلستان هر منفی یک درصد کاهش داشته اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد