گزارش ناامید کننده اشتغال آمریکا، منتشر شد

گزارش ناامید کننده اشتغال آمریکا، منتشر شد

وزارت کار آمریکا شب گذشته اولین گزارش ماهانه مشاغل در سال 2021 میلادی و نخستین گزارش در دولت جدید بایدن را منتشر کرد که نشان می‌داد وضعیت بازار کار این کشور به سطح مورد انتظار نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت کار آمریکا شب گذشته نخستین گزارش ماهانه مشاغل در سال 2021 میلادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد وضعیت بازار کار این کشور به سطح مورد انتظار نرسیده است.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه ژانویه 49 هزار شغل جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری را به 6.3 درصد کاهش داده است.

این در حالی است که، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند بازار کار آمریکا در این ماه 50 هزار شغل جدید ایجاد کند و نرخ بیکاری در 6.7 درصد ثابت باقی بماند.

البته باید اشاره کرد که بسیاری از کارشناسان وال‌استریت انتظار عملکرد خیلی بهتری داشتند؛ سیتی‌گروپ پیش‌بینی کرده بود این ماه 250 هزار شغل جدید ایجاد شود.

همچنین گزارش وزارت کار نشان داد که در این ماه 406 هزار نفر از بازار کار خارج شده‌اند و نرخ مشارکت نیروی کار در این بازار به 61.4 درصد افت کرده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد