سقوط قیمت نفت پس از بازگشایی کانال سويز

سقوط قیمت نفت پس از بازگشایی کانال سويز

روز دوشنبه، پس از اینکه تیم‌های نجات توانستند کشتی غول پیکری که کانال سويز را به مدت یک هفته مسدود کرده بود به حرکت درآورند و مهم‌ترین مسیر معاملات حیاتی تجارت جهانی دوباره باز شد و قیمت نفت بیش از 2 درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان که مسیر معاملات تجاری بزرگی در دنیا است به دلیل به گل نشستن یک کشتی باری غول‌ پیکر مسدود شده بود.

انسداد کانال سويز همزمان با نگرانی‌های بازار تقاضا در دوران کرونا، در چند روز اخیر باعث نوسانات شدیدی در این بازار شد.

به گزارش رویترز: روز دوشنبه، پس از اینکه تیم‌های نجات توانستند کشتی غول پیکری که کانال سويز را به مدت یک هفته مسدود کرده بود به حرکت درآورند و مهم‌ترین مسیر معاملات حیاتی تجارت جهانی دوباره باز شد، قیمت نفت بیش از 2 درصد کاهش یافت.

طبق این گزارش نفت برنت با 1٫38 دلار یا 2٫1 درصد کاهش قیمت به 63 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسید. همچنین هر بشکه نفت خام آمریکا با 2٫4 درصد کاهش به 59 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع حمل‌ونقل روز دوشنبه به رویترز گفت: کشتی غول پیکری که باعث انسداد کانال سويز شده بود، تقریبا به طور کامل شناور شده است و قبل از انتقال بازرسی می‌شود.

بر اساس آنچه که رویترز نوشته است صدها کشتی باری دیگر، و تانکرهای پر از نفت در هر دو انتهای کانال پشتیبان مانده‌اند، اما اخبار مربوط به حرکت این کشتی، بلافاصله پس از معاملات امروز صبح دوباره قیمت نفت را به شدت پایین آورد.

بر اساس این گزارش در چند روز گذشته، در حالی که تاجران و سرمایه‌گذاران سعی کردند تاثیر انسداد یکی از نقاط اصلی ترانزیت تجاری و تاثیر گسترده‌ای که محدودیت‌های قرنطینه‌ای بر بازار تقاضا را ارزیابی کنند، قیمت‌های نفت بسیار به شدت تغییر کرد.

جفری هالی ، تحلیلگر ارشد بازار به رویترز گفت که این نوسانات بازار قرار است ادامه یابد.

وی گفت: با توجه به نوسانات هفته گذشته ، به نظر می‌رسد برنت به 60 دلار تا 65 دلار در هر بشکه خواهد رسید. در حالی که نفت ایالات متحده احتمالا به پایین‌ترین سطح 57 دلار و 50 سنت تا 62 دلار و 50 سنت در هر بشکه کاهش خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لحظه‌ای نفت برنت به 63 دلار و 44 سنت رسیده است.

همچنین قیمت لحظه‌ای نفت خام WTI آمریکا به 59 دلار و 81 سنت رسید.

مطالعه بیشتر: نفت 100 دلار می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد