کاهش سهم صیادان در پرداخت حق بیمه صیادی

کاهش سهم صیادان در پرداخت حق بیمه صیادی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب پرداخت 5 هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی، ريیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به مشقت‌های حرفه صید و صیادی، یکی از مطالبات دیرینه صیادان به حساب آوردن سختی کار این شغل بود.

وی افزود: 140 هزار نفر صیاد در شمال و جنوب کشور داریم و تمام صیادان کشور بیمه اجباری هستند اما سهم آنها از حق بیمه بیش از 27 درصد بود و نیاز به کمک دولت و تامین اجتماعی داشتند.

حسینی در رابطه با افزایش معافیت حق بیمه ملوانان و صیادان گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های صیادان افزایش معافیت حق بیمه ملوانان بود که در این زمینه سهم کارفرما از 5 نفر به 10 نفر، در سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، سهم دولت در پرداخت حق بیمه صیادان 13 درصد و سهم صیادان 7 درصد شده است و 5 هزار میلیارد ریال یارانه برای حمایت از صیادان در بند 12 الحاقی به تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 کل کشور مصوب شده است که پس از تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با تایید نهایی این مصوبه توسط شورای نگهبان در سال آینده شاهد بهره‌مندی ملوانان و جامعه صیادی از مزایای این مصوبه باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد