کانون‌های روستایی وعشایری برای حفظ جوانان در روستاها حمایت می شود

کانون‌های روستایی وعشایری برای حفظ جوانان در روستاها حمایت می شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که روستا بستر تولید است، گفت: برای حفظ جوانان در روستاها باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه اولین همایش ملی کشاورزان جوان، گفت: یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم برای ما در حوزه امنیت غذایی، کشاورزان آینده هستند، متوسط سن کشاورزان ما 53 سال است که باید آن را کاهش دهیم.

وی افزود: در این جهت طرحی تحت عنوان «کشاورزان آینده» ایجاد شده و تلاش می‌کنیم تا با جذابیت‌های حوزه کشاورزی، حوزه جوانان کشاورز را مورد حمایت قرار دهیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تجهیز بالغ بر 40 هنرستان کشاورزی در سال 1401 با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تصریح کرد: در حوزه‌های محتوای درسی این مهم مورد حمایت قرار گرفته و این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روستا بستر تولید است، افزود: برای حفظ جوانان در روستا باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

به گفته وی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش جوانان روستایی عشایری در سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم از طرح‌ها و ایده‌های افراد حمایت کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری مورد حمایت قرار گرفتند و تعدادشان از 280 شرکت به 480 شرکت افزایش یافته است، تصریح کرد: از سال آینده به سمت راه‌اندازی مزارع تولید پیش خواهیم رفت که به بستر تولید نزدیک است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان درباره پرداخت تسهیلات به کشاورزان جوان گفت: از سال آینده در حوزه تسهیلات به کشاورزان جوان دستورالعملی در ماه‌های اولیه سال آینده ابلاغ خواهیم کرد تا بتوانیم کشاورزان کمتر از 40 سال را مورد حمایت ویژه قرار دهیم، این مهم می‌تواند در اولویت تسهیلات پرداختی و یا کارمزد کمتر در پرداخت تسهیلات باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد