فارس من| چرا بانک‌ها در روزهای آلوده تعطیل نمی‌شوند‌

فارس من| چرا بانک‌ها در روزهای آلوده تعطیل نمی‌شوند‌

برخی مخاطبان فارس من با ثبت پویشی خواستار تعطیلی بانک‌ها در روزهای آلوده سال شده‌اند، این تقاضا درحالی ثبت شده است که پیش از این استاندار تهران گفته بود بانک‌ها با توجه به ارتباطی که با اصناف دارند، خدمت ‌رسانی‌‌شان تعطیل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک‌ها خدمت رسانی به مردم برای انجام امور بانکی است، ارتباط مالی بین افراد در صنف‌های مختلف نیز بر اثر همین وظیفه ذاتی بانک‌ها ایجاد شده است.

با اینکه در سالیان گذشته بانکداری الکترونیک در کشور رواج زیادی پیدا کرده است و بیشتر بانک‌های کشور خدمات خود را براساس الکترونیکی شدن امور قرار داده‌اند، اما هنوز بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بانک‌ها به صورت حضوری انجام می‌گیرد.

بر همین اساس، باز بودن بانک‌ها در ایامی که سایر ادارات دولتی و خصوصی به دلایلی نظیر آلودگی هوا تعطیل هستند، مشکلاتی را برای کارمندان بانک‌ها ایجاد کرده است و باز بودن بانک ها و بورس در زمانی که سایر ادارات به دلیل آلودگی هوا تعطیل است، موجب ایجاد پویشی با عنوان «چرا بانک‌ها در روزهای آلوده تعطیل نمی‌شوند؟» از سوی کارکنان بانک‌ها‌ شده است.

در این پویش امضاکنندگان نوشته‌اند که‌: «کارکنان بانک‌های دولتی مانند تمام ادارات از مزایا و حقوق قانون خدمات کشوری برخوردار هستند ولی متاسفانه در تمام شرایط باید در محل کار حاضر باشند. ادارات در کرونا، سرما، آلودگی هوا، ریزگردها بعضا تعطیل می‌شوند ولی کارکنان بانک‌ها باید در محل کار حاضر باشند. تمام ادارات دو روز در هفته تعطیل هستند. چرا کارکنان بانک و خانواده‌هایشان در سختی‌ها تنها می‌مانند؟ تقاضا داریم امروز که ما هم مانند تمام کارکنان دولت زیر قانون خدمات کشوری هستیم حداقل مانند سایر کارکنان دولت با ما رفتار شود».

‌در این‌باره، محسن منصوری، استاندار تهران‌ می‌گوید: بانک‌ها با توجه به ارتباطی که با اصناف دارند، خدمت‌رسانی‌‌شان در روزهایی که برخی ادارات به دلیل تعطیلی هوا بسته است، انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد